Jan..
Ga naar Terschelling de zaak even opruien ofzo.
Elk eiland krijgt het prikbord dat het verdiend. Als het allemaal geweldig gaat op Terschelling, dan feliciteer ik ze van harte. Hier hangt de vlag er een beetje anders bij. Als je dat niet kunt waarderen, hoepel dan op.
Al dit “gezeik”, moet toch duidelijk maken dat er iets niet gaat zoals het zou moeten?! Of ben ik nou de enige die dat inziet?
De term ‘stokpaardje’ vloog een paar berichten geleden nog over tafel. Daar ben ik ook niet vies van, ik weet het. De frequente prikbord bezoeker weet inmiddels precies waar ik sta in de discussie..
Maar met al mijn babbels en goed bedoelde stookjes probeer ik wel steeds alle achtergronden in gedachte te houden.
Ik zou het echt erg vinden als mijn stukjes er toe zouden leiden dat mensen afzien van een leuke vakantie op Vlieland.. Het is hier echt heel gezellig..
Natuurlijk is er het gebruikelijke gehakketak (mooi woord.. Staat het al in de dikke?)
maar dat is het gehakketak van eilanders onderling..
Maar mag ik dan ook van de andere partijen verwachten dat ze mijn mening respecteren? Ik mag hopen van wel.. Ik mag hopen dat ik mijn mening mag uiten zonder een “Doe jij es ff normaal graag”. Hoe onbeschoft is dat?
We komen er gerust wel uit.. Maar we moeten wel van één denkwijze af..
Vlieland is geen publiek bezit.. De parel van de waddenzee, moet niet verworden tot de prostituee van de waddenzee. Bewoners moeten binnen redelijke grenzen te allen tijde het laatste woord hebben.
En de bewoners moeten op een fatsoenlijke manier geinformeerd worden aangaande ingrijpende veranderingen. Zo krijgen we een inzichtelijk bestuur en minder onbegrip en onmin op straat..
Mijns inziens zit het probleem hem in het feit dat Vlieland behoorlijk stuurloos lijkt.
Iedereen denkt er invloed op uit te kunnen oefenen, en iedereen denkt dat ie in z'n recht staat.
Tot zover mijn stokpaardje.. Wie volgt?
Robin