Doe jij es ff normaal graag

• jan

Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat er mensen die er behagen in scheppen om mensen op zo'n makkelijke manier te vernederen. En het meest ongelooflijke vind ik dat deze ‘mensen’ het ook nog eens schriftelijk doen en niet de moed hebben om het in iemands gezicht te zeggen. Ze kijken wel uit!

Wees gerust, ik hoef geen huisje te huren, ik zal n.l. geen stap zetten op het eiland….of het moet zijn om jou te ontmoeten ‘nulpunt’……wellciht dat je het dan rechtstreeks durft te zeggen zonder je mede prikbord losers in de buurt.

• Varia

Lees in deze ook het onderwerp BRAND IN MIJ, of was het toch mei? Na Femke nog zo n bijdehand.

V.

• Nulpunt

Het niveau zakt wel heel snel met deze schriftelijke opmerking van onze verweg

wonende vriend.

Zeg Janneman ben je al lid van de waddenvereniging daar zitten ze echt te

wachten op mensen die nooit op de eilanden/of de wadden zijn geweest.

Mijn gevoel zegt dat het echt iets is voor jou.

P.S Einde prikbord voor jou.

• Drinkbaar Nederland

nou wil ik toch niet heel vervelend zijn, maar als je m'n berichtje lees druk ik niet de vlielander in een hoekje, maar heb ik het maar over enkele personen. wel goed lezen wat ik schrijf. en als ik bij die koekenbakkerskleinzoon aan de bar zit kom ik toch echt niet voor hem… je hebt echter wel gelijk dat mensen vriendelijk tegen je zijn als je ze geld komt brengen, daar heb je gelijk in. maar toch is mijn ervaring dat ik de meeste mensen die ik geen geld breng ook wel aardig vind. dat is misschien niet wat je wil horen, maar het is toch zo. en mensen met onoprechte vriendelijkheid kan ik prima op waarde schatten, even beter opletten stoker

• Monique

Beste prikbordgangers,

Ik las hier dat je geen advertentie op het prikbord mag zetten, nu ben ik de hele side afgegaan maar 'k heb niet kunnen ontdekken waar ik dan wel een advertentie kwijt kan.

Ik heb nl voor 3 weken een huurtent beschikbaar en daar zoek ik een advertentieplek voor.

groet van Mo

• jan

Het is zo fijn om op Terschelling te zijn…….

• Maria

Waar een klein eiland groot in kan zijn……..!!!!!!?????.

Wie het weet mag het zeggen!! Wat een gezeur!!

• Robin

Jan..

Ga naar Terschelling de zaak even opruien ofzo.

Elk eiland krijgt het prikbord dat het verdiend. Als het allemaal geweldig gaat op Terschelling, dan feliciteer ik ze van harte. Hier hangt de vlag er een beetje anders bij. Als je dat niet kunt waarderen, hoepel dan op.

Al dit “gezeik”, moet toch duidelijk maken dat er iets niet gaat zoals het zou moeten?! Of ben ik nou de enige die dat inziet?

De term ‘stokpaardje’ vloog een paar berichten geleden nog over tafel. Daar ben ik ook niet vies van, ik weet het. De frequente prikbord bezoeker weet inmiddels precies waar ik sta in de discussie..

Maar met al mijn babbels en goed bedoelde stookjes probeer ik wel steeds alle achtergronden in gedachte te houden.

Ik zou het echt erg vinden als mijn stukjes er toe zouden leiden dat mensen afzien van een leuke vakantie op Vlieland.. Het is hier echt heel gezellig..

Natuurlijk is er het gebruikelijke gehakketak (mooi woord.. Staat het al in de dikke?)

maar dat is het gehakketak van eilanders onderling..

Maar mag ik dan ook van de andere partijen verwachten dat ze mijn mening respecteren? Ik mag hopen van wel.. Ik mag hopen dat ik mijn mening mag uiten zonder een “Doe jij es ff normaal graag”. Hoe onbeschoft is dat?

We komen er gerust wel uit.. Maar we moeten wel van één denkwijze af..

Vlieland is geen publiek bezit.. De parel van de waddenzee, moet niet verworden tot de prostituee van de waddenzee. Bewoners moeten binnen redelijke grenzen te allen tijde het laatste woord hebben.

En de bewoners moeten op een fatsoenlijke manier geinformeerd worden aangaande ingrijpende veranderingen. Zo krijgen we een inzichtelijk bestuur en minder onbegrip en onmin op straat..

Mijns inziens zit het probleem hem in het feit dat Vlieland behoorlijk stuurloos lijkt.

Iedereen denkt er invloed op uit te kunnen oefenen, en iedereen denkt dat ie in z'n recht staat.

Tot zover mijn stokpaardje.. Wie volgt?

Robin

• badgast en co

hoi robin, bestuur? al tijden niets van gemerkt op vlie, de enige die bestuurt is de hr … bezit zo ongeveer het halve eiland en er zijn weinig eilanders die ermee in de concurrentie gaan, lijkt me ook niet makkelijk.

Zelfde monopolie geldt voor doeksen, zoals bij alle monopolies wordt uiteindelijk de consument de dupe, en op de lange duur de markt in zijn geheel.

ofwel mooi initiatief met badhotel wit, hoop dat er meer opstaan.

vorige burgemeester was een ramp, hoop dat de volgende er wat meer van bakt, zal ook niet in dezelfde bestuurlijke ellende vervallen als haar voorganger, wat een loser was die beste man zeg, en dan nog natrappen in de vliezier ook.

wat betreft het eeuwige gezeur over de zog. onvriendelijke vlielanders, valt wel mee, zeker als jet het vergelijkt met de gemiddelde fries, groninger of noordhollander ten noorden van purmerend. Is m.i. cultuur en manier van praten, we moeten niet proberen vlieland het brabant van de wadden te maken.

Hoop dat vlieland een beetje haar vrijheid behoudt, en dat de bemoeienis van de wal eens ophoudt. Wel zou het slim zijn om hier gewoon iets meer rekening te houden met elkaar, en met de badgasten (bussen en busjes minder hard rijden op de badweg, seeduyn in omvang en verschijning inperken). Verder stemming erinhouden, motoren zonder uitlaat met oud en nieuw, ijsbaantje was perfect mooi dat dijkstra het gekocht heeft, braderie in de zomer is ook prima, ofwel heerlijk eiland altijd weer fijn.

en laat de mensen die het niet leuk vinden lekker thuisblijven of naar centerpark gaan…

• Drinkbaar Nederland

tja erg he? maarja, ik vind het wel vervelend als mensen je af gaan rekenen op uitspraken die je niet gedaan hebt…