Doeksen (Rederij ???)

• Robin

hallo prikkers en prikkeressen..

Ik heb uit zeer betrouwbare bron (namelijk hij zelf) dat “Nieuwe bewoner” okee is.

Misschien dat hij zijn ware identiteit in een later stadium met ons wil delen, als ie van “Nieuwe bewoner” naar “Jong belegen bewoner” gaat.

Maar misschien is ie pas als “extra belegen bewoner” over zijn schroom heen.

Ik als extra belegen geitenkaasje wil hem alvast een warm welkom heten..

heeft ie gelijk een nieuwe priknaam… Is dat ff luxe?!

Jong belegen!! Van harte welkom..

Groeten

Robin

• nieuwe bewoner

wie ik ben? ik heb me middels andere media al uitgebreid voorgesteld, en er komen niet wekelijks nieuwe bewoners bij toch?

waarom dan nieuwe bewoner? misschien geeft een nieuwe blik af en toe een heldere visie, nog niet vooringenomen. misschien ook niet want wie ben ik……

Niet alleen vlieland veranderd, verandering vind als sinds de uitvinding van de tijd plaats. Vraag is hoe deze veranderingen zo positief mogelijk kunnen verlopen. (voor vlieland in dit geval)

Robin, ik ben het wel met je eens, maar misschien moeten we ons op bovenstaande vraag richten.

En over zakkenvullers gesproken: maak je over mij geen zorgen je zult nog genoeg van me HOREN, maar dat zullen enkel vrolijke klanken zijn! Dat is ook het geen ik Vlieland kan bieden: vrolijke klanken….

• mij

ik geloof niet dat ik vlierijck of badhotel wit ooit mooi ga vinden!! en weer een schitterend cafe om zeep geholpen. lang leve de yuppen…

• Drinkbaar Nederland

Vond je Vliestroom dan zo mooi? Zelfs jaren geleden, toen Vliestroom nog Kaap Oost heette, was het al een lelijk gebouw.

Groeten Co

• Boekenier

Het betoog wat zo hier wordt neergezet omtrent de rederij Doeksen toetst geenzins de praktijk.

Voorbeeld: per 1 januari kost de auto 56,78 tot 5 meter. Iedereen die een wagen heeft die voorheen in code 2 of 3 zat gaat er flink op achteruit..

Nog een voorbeeld: De 10 rittenkaarten die ook bij eilanders zeer populair waren komen te vervallen. Straks na de 17e overtocht, kompenseert de rederij (!) uw kaartje….

Nog een voorbeeld: Studerenden aan de wal moeten nu altijd een kaartje aanschaffen. Studentenkaart OV jaarkaart ….de rederij kent ze niet meer.

Nog een voorbeeld: Per 1 maart via een 0900 nummer uw reservering v.w..b. uw auto doorgeven.

Zo zijn er legio voorbeelden te noemen, waaraan wij als eilanders ons straks moeten aanpassen ten aanzien van de rederij.

Deze voorbeelden tonen geenzins klantvriendelijkeheid richting Vlielanders.

• Maarten

Nou ja…….. dat 0900 nummer valt reuze mee.

Deze week belde ik via dat nummer en wat zegt de meldtekst….

dit nummer kost u één cent per minuut.

Daar kun je niet eens gewoon voor bellen.

Dus bellen met Doeksen is veel goedkoper geworden.

Je hebt wél een zaak over de brandstoftoeslag. Op dit moment 1,4% naar ik meen.

Dat kan een melkkoe worden net zoals het kwartje van kok……..

Maarten

• h.molenaar

Nieuwe bewoner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Van harte welkom bij onze fanfare!!!!

• Leen

Wat me opvalt in deze discussie ( ook op Terschelling trouwens ) is dat de eilanders het alleen steeds maar steeds over zichzelf hebben.

Over de toeristen en de bootdiensten wordt geen woord gerept .

Laten we eerlijk zijn, zonder de toeristen kunnen beide eilanden ontruimd worden en in één flat in de Bijlmer worden geplaatst.

Wat is nou 6000 man aan inwoners, daar kan geen enkele bootdienst op draaien

Dus jullie zijn van ons toerist afhankelijk, dus wat meer respect zou geen kwaad kunnen

Hoe kijk ik als toerist er dan tegen aan.

Juist de vakantiehuizenverhuurders, de hoteliers, de fietsenverhuurders en de horeca, jullie eilanders dus, laten de prijzen ongelimiteerd stijgen.

Daarom heb ik weinig vertrouwen in ondernemers als op Terschelling met zijn nieuwe rederij want voor wat een huisje bij hem kost kun je 14 dagen naar Turkije all in.

En dan de fietshuur prijzen,van hem en anderen gelukkig dat je met Doeksen veel goedkoper je eigen fiets kan meenemen,zeg ik dan maar.

Als ik naar het openbaar vervoer in mijn omgeving kijk, de Randstad, naar verbindingen over het kanaal (tussen Calais en Dover en het prijsniveau ervan) en de verbindingen naar de eilanden in Schotland hun prijsniveau en de frequentie dan denk ik: Wees door het toerisme met nadruk blij met de verbinding die je nu hebt.

Een bootverbinding 3 maal daags, af en toe een snelboot en dat voor 1000 man, daar komt in de Randstad nog niet 1 bus voor op straat.

Ik ken alleen maar overvolle treinen, bussen en trams zonder ook maar één garantie op een zitplaats

De Vlieland vaart door weeks buiten het seizoen bijna leeg, wat een luxe, die dienst zou bij ons al lang opgeheven zijn.

En dat tegen een prijsniveau waarvoor je op vergelijkbare diensten elders in Europa nergens terecht kunt.

Ik zeg niet dat Doeksen alls goed doet, nutuurlijk kan er meer overleg zijn en wat dies meer zij, maar het oordeel van het wel of niet komen naar Vlieland of Terschelling heeft niks met Doeksen te maken of zijn afvaarttijden maar wel met belachelijke dure hotelkamers van zakenmannen, dure fietshuren zodat je je eigen fietsen maar meeneemt, een toeristenbelasting, autostallingskosten in Harlingen, die inmiddels zo hoog zijn, dat je naar Terschelling voor het gemak al bijna je auto zeker als je langer gaat maar meeneemt gezien het steeds kleinere prijsverschil en noem maar op.

Dus waarom blijven toeristen weg, nou dat heeft echt niks met Doeksen of zijn afvaarttijden te maken maar met jullie zakenlui zelf.

Zal wel het zon zekere Turkije worden voor velen denk ik dan, waar een kopje koffie nog betaalbaar is

Leen

• Horst

Hebben we nu ook al goede en nietgoede nieuwe bewoners, lijkt een beetje op de jaren 40-45 toen je goede en foute nederlanders had. Die fahne hoch die reien fest

geschlossen…

• badgast en co

beste leen,

ben het met je eens dat het wel meevalt, aan de andere kant zou doeksen wel een beetje meekunnen denken met de eilanders en de middenstand op de eilanden. zonder hotels, verhuur en camping is er ook minder te vervoeren.

een latere vrijdag boot en een latere zondag boot naar de wal in het laagseizoen zou bijvoorbeeld veel weekend toerisme naar vlie brengen.

wat betreft degenen die goedkoop naar de zon gaan, inderdaad daar is turkije een betere optie voor. Ook de liefhebbers voor nieuwe boerderettes en een zwembad met knuffelmuur voor weinig kunnen beter naar een centreparc gaan.

een autoverbod op terschelling zou ook niet slecht zijn, ik geloof niet dat er een badgast zich enorm verheugt op al die auto's.

wat betreft vlie is het prima dat badhotel wit aan het verbeteren is, seeduyn heeft de afgelopen jaren door gebrek aan concurrentie enorm aan kwaliteit ingeboet terwijl de prijzen zijn gestegen. enige goede prijs kwaliteit op het eiland zijn de goekope snackbar rest. de wadden en geuzennest. op de blonde charmante uitzondering en marcel na in badhuys/seeduyn lijkt het me handig als mgt eens een cursus hou run ik een rest. aangeboden krijgt, het is nu een sneue vertoning.

nog een ander kritiekpuntje op doeksen, de frieten zijn er enorm op achteruit gegaan, vieze majo en kleffe friet, dat was nog eens anders op de oostvlieland.

Met wat extra aandacht voor kwaliteit blijft vlie een prima vacantiebestemming en zelfs de hogere prijzen zullen wel geaccepteerd worden, alleen het leveren van bagger kwaliteit tegen te hoge prijzen zal aantal badgasten van het eiland houden.

een vlieland liefhebber