Molen

• Tonny

Er heeft vroeger ook een molen op het duin gestaan, wie goed zoekt kan de molensteen nog vinden, hij ligt er nog,hij werd gebruikt om graan te malen, wat dan weer gebruikt werd voor brood bakken en veevoer.

Het zou toch prachtig zijn als je dat weer in“” oude staat"kan bouwen.

Je hertstelt dan het oude aanzicht.

• old soldiers never dies

> Er heeft vroeger ook een molen op het duin gestaan, wie goed

> zoekt kan de molensteen nog vinden, hij ligt er nog,hij werd

> gebruikt om graan te malen, wat dan weer gebruikt werd voor

> brood bakken en veevoer.

> Het zou toch prachtig zijn als je dat weer in“” oude

> staat"kan bouwen.

> Je hertstelt dan het oude aanzicht.

je herst4elt het oude aangezicht leg me dat eens uit badgast

• Diep Rood

Wanneer je die molen weer in beeld wil krijgen moet je wel eerst het nieuwe Vlierijck afbreken, want dat bepaald momenteel de skyline van Vlieland. Mooi gebouw maar net even een verdieping te hoog voor de Vlielandse horizon.

• Margriet

Rob,

Dat Paleis staat er al op de hoek Vlamingweg Lutinelaan waar eens Kaap oost stond.

Margriet.

• Robin

Inderdaad……..

• Drinkbaar Nederland

maar het plan is eigenlijk een beetje van de baan begrijp ik? toch wel grappig: je gooit een balletje op over een bepaald onderwerp, in dit geval een molen, en gelijk hebben een hoop mensen er een mening over. ik zal niemands mening veroordelen ofzo, maar ik vind het verschijnsel wel grappig en typerend voor vlieland

• Koningin Wanda

Ha ha, begrijp je nu waarom (ik meen de Nijs etc) eerst en later Veerdig er niet kwamen?

Oude wijn moet je niet verplaatsen whaaaaaaaa

• Hypokriet

Wat ik nou niet begrijp is het schoppen tegen dingen die nodig zijn om vlieland te kunnen laten bestaan. Hoe we het ook wenden of keren we zijn allemaal overgeleverd aan de badgast. Verder is hier niks. Geen zeevaartschool, terschelling wel, geen loodsstation, terschelling wel, geen kustwacht, terschelling wel, de vaarwegmarkering, juist, op terschelling. Kijk eerst eens naar het eilandbestuur die door de tijden heen alles naar fingerbiteisland hebben laten gaan, nooit van lobbyen gehoord? En nu is er nog maar 1 die ons redden kan en dat is Harry Westers, een standbeeld voor die man.

• Chris Weijer

Ik ben misschien wat teveel romanticus om daar helemaal voor te vallen, zo'n molenplan. Een molen is prachtig; timmervakmanschap, mooie oude techniek, als je een molen in werking ziet wordt je er stil van. Wat dat met yuppen te maken heeft, dat snap ik niet. En als het inderdaad zo is dat ooit een molen Vlieland sierde, wat is er dan op tegen er weer eentje te bouwen ?.Naast alle bouwerij van zomerhuizen a la Robert ten Brink en het naar mijn idee minder geslaagde appartementencomplex in het dorp wordt het toch tijd voor iets moois? Om mijn part in plaats van de vuurtoren, want dat is echt een lelijk ding op een mooie plaats.Maar nu zal ik wel weer op lange tenen gaan staan.En ik wil me absoluut niet bemoeien met zaken die alleen de Vlielanders aangaan, maar leuk vakantie houden is toch ook een beetje mijn zaak, of niet ?

• Margriet

Ik hoop dat jou huis er staat(op Terschelling). Ik hoop dat jou bed er woont(op Terschelling).Ik hoop dat jou tuin er groeit(op Terschelling).Kortom ik hoop dat je op Terschelling woont.

Groetjes Margriet.