vlieland

• mirjan

Ja, je hebt gelijk. Dom van me, waarschijnlijk komen dit weekend alle 10 lezers van dit berichtje er gelijk aanzetten..zet je maar krap..ha ha

• ingrid

Ik ben het wel met Ad eens. Ik kom al 40 jaar op Vlieland (ik ben er praktisch geboren, 40 jaar geleden), en het is altijd druk geweest maar de laatste jaren vind ik het ook niet leuk meer. Als je de pech hebt in de verkeerde weken een plek op de camping te moeten zoeken mag je van geluk spreken dat je je (tent)kont nog ergens tussen kan wringen. En dan sta je haring-aan-haring. Als je brood wil hebben, sta je een half uur in de rij. Als je in het dorp je boodschappen wil doen dan moet je dat heel precies plannen, anders kun je achteraan aansluiten. Als je wil douchen na het strand dan moet je daarvoor een tijd kiezen dat niet iedereen hetzelfde plan heeft. De krioelende massa mensen op de camping: ik heb er echt moeite mee. Weet je wat het prettigste moment is: het weekend rond 20 augustus. Dan stroomt de camping leeg en dan kun je weer de overdadige en heerlijke, weldoende en zeer heilzame rust ervaren waar Vlie zo bekend om is.

Ik vind Vlieland heerlijk, ik ging er altijd huilend weer weg, ik zou er graag willen wonen en werken. Maar ik heb ook de rust en het comfort van Franse campings ervaren en dat is erg plezierig.

Ik weet nog niet wat ik deze zomer ga doen.

Ingrid