Beste schatbegraver..
Ik zal me nog eens genuanceerd uitdrukken.
Je hebt er geen snars van begrepen!!
Blijkbaar heb je het stukje van Chris (hierboven) niet goed of helemaal nog niet gelezen.
Ik heb trouwens helemaal geen zin om deze discussie te laten verzanden in de vraag of de verantwoordelijkheid nu bij de ouders of bij de automobilist ligt. Dat is allemaal vastgelegd in diverse wetten aangaande verkeersveiligheid.
Hoe dan ook!! Een kind op de openbare weg is ook een weggebruiker, en heeft derhalve ook rechten en plichten. Het is verplicht om goed uit te kijken bij het oversteken. Maar daar tegenover staat dat het recht heeft op automobilisten die zich aan de maximum snelheid houden en die onbeschonken achter het stuur zitten. Ik speel ook de zwarte piet niet toe aan “de automobilist”, maar aan de “asomobilist”.
Daarnaast waarschuw ik het normale autominnende deel van Vlieland (volgens mij val jij onder dit hoofdstuk) dat uiteindelijk het gemeentelijke inkomen zwaarder gaat wegen dan persoonlijke vrijheid, en dat de toerist straks weer kan genieten van een eiland zonder auto's en met electrokarretjes. Wat ook weer een gevaar met zich meebrengt, want die hoor je niet aankomen. En waarschijnlijk zijn er binnen de kortste keren opvoersetjes in de handel.
Kortom!! We moesten het maar eens over compromissen gaan hebben.
Even heel kort door de bocht. Komt ie!!
Hoe lang denk jij dat het strandrijden nog gaat duren als men door rietschermen en jonge duinen heen blijft rijden? En is dat dan persé nodig? Hou er mee op, en dan kan jij en de volgende generatie nog steeds genieten van dat stukje vrijheid.
In een andere discussie hebben we het al eens over de waddenvereniging en het ijzeren gordijn bij Fekkes gehad. Eigenlijk dezelfde discussie. Geef ze geen gelegenheid om ons van het eiland af te jagen..
Je verliest het toch…
Groeten
robin