Het moet toch nou niet gekker worden!Straks als je een 10 eurocent vindt op straat moet je hem nog afgeven aan de gemeentekas omdat hij opgemeentegrond lag.Maar ik denk dat dit een aprilgrap is…..dit kan niet waar zijn!
Strikt genomen lijkt de gemeente gelijk te hebben, hoewel een gemeente zich met een heffing voor twee bloembakken redelijk belacheljik maakt.
Je zou je echter kunnen afvragen of de grens van de gepachte grond (waar het pand op staat) samenvalt met de muur van het huis. Meestal is dit nml. niet zo. In dat geval staan de bloembakken gewoon in de eigen ‘tuin’. Of dit gepacht is of eigendom doet dan volgens mij niet ter zake. Een precario-heffing lijkt me in zo'n geval op zijn minst aanvechtbaar.
Bloembakken vrolijken alleen de dorpstraat op,zelf komt de gemeente daar niet op.Als het de gemeente maar geen geld kost vinden ze het prima,maar om voor een paar bloembakken precariorechten te laten betalen vindt ik belachelijk.Zelf hebben ze er ook voordeel van,nogmaals het kost hun geen cent.Als deze regeling doorgevoerd gaat worden en de fietsrekken weggehaald worden omdat er voor betaad moet worden,hoop ik dat iedere vakantie gast de fiets parkeerd voor het gemeentehuis(het liefst voor de ingang)dan worden die geldwolven een beetje wakker.
Ik ben er geliek voor,alle bloembakken en andere tering zooi van de openbare weg halen,het staat er al vol met kleding rekken van de 250 klere winkels die vlie rijk is.,en als dan al die zogenaamde opvrolijkers met hun bende ook nog het trotoir gaan bezetten met eigen gekweekte groene rotzooi,en niet te vergeten de met veel huisvlijt gefabriceerde achterlijke bankjes,waar je met goed fatsoen je schoonmoeder nog niet op zou laten zitten,ken je je kont helemaal niet meer keren.
Weg met die troep,blief met je bende in de achter tuin.
Precario, ze moesten 250 euro per pitoresk met huisvlijt gemaakt achterlijk kunstwerk vragen,dat zal ze leren.
BB
Al deze mooie en voor Vlie uitzonderlijke culturele schatten staan in mijn eigen tuin
Zelfs met oud en nieuw haal ik mijn spullen niet weg,ik vrees de slepers niet,terwijl de rest van de gemeentelijke grond bezetters hun zelgemaakte en zelf gekweekte ellende wel weg halen uit angst dat de jeugd het weg sleept en het neer gooit waar het eigenlijk thuis hoort,Nee obserfer ere wie ere toekomt,je wil mijn mooie anker toch niet vergelijken met al die uit surinaams waai bomen hout inelkaar geflanste knutsel clubachtige dorps ontsieringen.
BB
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?