Verwijderd omdat er een naam van een bekende Vlielander genoemd wordt en dat uitdrukkelijk verboden is. Ik ga niet in berichten wijzigen want dan blijf ik bezig.
Harrie
Ik hoop dat deze versie de goedkeuring van de Webmaster heeft……
Waarom anoniem een mening, observatie of stelling op het prikbord zetten?
Omdat als je je eigen naam er onder zou zetten, het vervolgens over jou gaat.
Niet meer over wat je zegt, maar wie het zegt.
Om daarna te horen dat jij er niets over zeggen mag omdat; je pas komt kieken, je zelf ook geen haar beter bent, jij zeker denkt de wijsheid in pacht te hebben, je een steuntrekker bent, enz.
Als je ex-Neefje zo hoort is elke vorm van kritiek negatief.
En negatief mag niet.
Je moet voortdurend blij zijn, staan te juichen over ontwikkelingen op Vlieland.
De typische houding van een deel van de mensen die alleen maar hun geld verdienen met de badgasten, het enige wat ik nog mis is; als het je niet bevalt dan rot je maar op.
Het is volgens Erwin zelfs anti reclame.
Alsof er ook maar een badgast is die af ziet van een reis naar Vlieland omdat er een harde noot wordt gekraakt over een invloedrijke bewoner van Vlieland.
En dan de eeuwige opmerking we vreten er allemaal van.
Volgens mij is het woord allemaal wel heel absoluut.
Veel is beter, we hebben tenslotte ook nog gepensioneerden, zee- en binnenvarenden, medewerkers van Rijksdiensten en Gemeente enz. op Vlieland wonen.
Echter sommigen eten er veel meer van dan anderen.
En is de overlast voor degenen die er veel van eten minder, dan degene die er minder of niet van eten.
Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een grote ondernemer van Vlieland in de enorme rij bij de super of de bakker zien staan, of op een overvolle boot op de trap zien zitten, of zijn stoep ondergekotst of in zijn brievenbus gepist, of zijn fiets gejat zien worden, of met lawaai uit de kroegen of op straat geprobeerd heeft de slaap te vatten,om maar even een paar voorbeelden te noemen.
En als je eens een keer met naam en toenaam kritiek levert dan loop je het risico een steen door je raam te krijgen.
Ik breng hierbij in herinnering de affaire rond de toenmalige wethouder Renier die op de televisie kritiek leverde op de gevestigde orde die door middel van stembusfraude de macht op het eiland probeerde te behouden.
Na de uitzending gooide de nichten van het neefje bij haar een steen door het raam.
Afgezien van het feit dat je er op Vlieland op afgerekend wordt als je een tegendraadse mening verkondigd loop je het risico dat er geweld tegen je wordt gebruikt.
Erwin bevestigd het zelf; zijn moeder zou met de nek aangekeken zijn omdat iemand onder haar naam, of met dezelfde naam, uitspraken had gedaan die niet iedereen welgevallig waren.
Dus, beste Webmaster, het is echt niet uit paranoïde dat sommige bijdragen anoniem op het prikbord worden gezet.
En het is inmiddels gebleken dat de fora wel erg saai worden, of geen spraakmakende bijdrages opleveren als er een verplichte legitimatie is.
Overigens is veel van de kritiek op het Prikbord gericht naar de personen die de dienst op het eiland uit maken.
Personen die kennelijk graag hoog in de boom willen zitten.
En daar dan vervolgens gaan klagen over veel wind.
Bovendien staat het de mensen die dit internetforum aangesproken worden toch vrij om te reageren.
Die zeggen dan vaak; ik reageer niet op anonieme bejegeningen.
Waarom niet eigenlijk.
Als het toch allemaal niet klopt wat er gezegd wordt, dan kan de aangesprokene dat toch met feiten weerleggen.
En dat van de bijdrages van Groenlinkser de humor niet ingezien kan worden doet mij ernstig twijfelen aan het gevoel voor humor van de gemiddelde stamgast van de Zeevaart.
.
En aan onze webmaster die soms de neiging heeft om als een soort van censor op te treden zou ik artikel 19 van de rechten van de mens nog eens onder de aandacht willen brengen;
Een ieder heeft recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid om zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven.
Tot slot staat het iemand die lasterlijk bejegend wordt nog altijd vrij om daarvan aangifte te doen. In dergelijke gevallen kan en mag justitie de verzender van het bericht opsporen en vervolgen.
Sting
Beste Sting,
Dan @!#$ je niet meer! Ik ben om! Goed betoog! Staat helemaal vol waarheden.
Zou je me echter nog eens willen uitleggen wat je bedoelt met de humor van de gemiddelde stamgast van de zeevaert. In welke context moet ik dat zien en waar doel je op, want dat heb ik niet helemaal helder?
Ik ben trouwens enorm benieuwd wie je bent, geldt trouwens ook voor Nak. Eigenlijk best wel spannend om anoniem te blijven. Straks zeggen we elkaar misschien gewoon goeiedag op Vlie en dan weet alleen jij dat wij hier hebben zitten praten.
Groetjes,
Neefje.
Ik vind t sowieso ff onzin dat je anoniem wil zijn en toch nog iets durft te lullen hierzo!! Niet dat het nodig is om hierop te reageren, maar wat moet je anders??
Als je dan toch anoniem wilt blijven, houd dan ook ff je mond a.u.b.??
En voor de vlie-liefhebbers hier: Sorry maar dat eilandje is alleen maar leuk voor het surfen!!En daarvoor kun je altijd ook nog naar Australie, dus waarom naar een saai, Nederlands eiland als je ook naa Australie ken?? Nou ik d8 dus ff ik reageer ff op die saaie vlie-gangers hierzo… Wat vinden jullie nou zo leuk aan dat eiland joh???!!!
Ga naar Duitsland, Zwitserland, Australie, Italie, Oostenrijk, Frankrijk, en ga zo maar door!! Dan valt er tenminste wat te beleven!!Waarom in Nederland blijven en dan ook nog naar zo'n typisch Hollands eilandje als Vlieland??!!Dat snap ik dus ff nie he…!! Nouwjah dits wel genoeg gezeik voor vandaag…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?