Waarom anoniem?

• Harrie [webmaster]

1) Ik stel helemaal niet voor om de mogelijkheid van anonimiteit op te heffen. Ik heb alleen aangegeven dat dat binnen het bestaande systeem niet kan (en daarmee zeg ik niet dat ik vindt dat dit er in moet komen). Ik heb alleen aangegeven dat het mijn voorkeur heeft als mensen hun eigen namen gebruiken.

2) terugkijkend ben jij degene die begint over spammers die het prikbord misbruiken voor het opzoeken van emailadressen. Niemand heeft beweert dat de anonieme posters op het prikbord spammers zijn.

3) Ik stel het NIET op prijs als jij hierover met Startpagina (of wie dan ook) in gesprek gaat (en zeker niet als je daar mijn naam bij gebruikt) over het Vlieland Prikbord. Ik stel voor dat je alleen voor- en als jezelf acteert en wat mij betreft het liefst met je eigen naam.

Wat mij betreft einde discussie.

Harrie

• Harrie [webmaster]

Wat er gebeurt kan ik je wel vertellen:

Als er meerdere mensen een posting als ‘ongewenst, ongepast of kwetsend’ betitelen door op de link te klikken dan krijg ik daar een bericht van en kan dan besluiten om de posting te verwijderen. Vroeger ging dat via een email, nu dus via dit ‘stem-mechanisme’.

Voordeel is dat niet 1 persoon reageert maar meerdere en daarmee dus meer een soort gemeenschappelijk gevoel ontstaat over wat wel en wat niet kan.

Omdat het stem-mechanisme nog nieuw is, is er nog weinig ervaring mee. Maar vooralsnog zijn er geen berichten verwijderd omdat er veel protest-stemmen op gekomen waren.

Harrie

• nak

Harrie. Rustig maar!

Ik zal niet naar Startpagina schrijven!

Als jij er nou gewoon voor zorgt dat dit soort stoerdoenerij eens ophoudt, en we gewoon, zonder op de man af (en dus anoniem als we dat willen) kunnen reageren en schrijven over ons prachtige eiland, hebben we allemaal een lage bloeddruk!

over punt 2:

Citaat van Dennis (allereerste mailtje):

Waarom ik mijn email adres laat verbergen? Omdat dezelfde categorie mensen die ik hierboven bedoel vast ook zo mans zijn om een zooitje spam te versturen naar iemand zijn email adres, ook weer anoniem natuurlijk.

Dus IK ben zeker niet begonnen!

• nak

Nou snap ik ook waarom er geen actie is ondernomen op mijn melding van ongepaste teksten op het mailtje van “Erwin Soolsma”.

Hoeveel melding zijn dan nodig!?

• roelof

Naar ik aanneem wordt bij deze stemming ook een IP-adres meegenomen, zodat het tweemaal ongewenst verklaren geen zin heeft. Hebben die modem-gebruikers in ieder geval nog wat extra boven kabelaars en ADSL-gebruikers.

Het verplicht stellen van email-adressen (ook al kan je ze verstoppen) ontgaat mij, maar daar het geen scripts van jou zijn, zal ik daar niet verder lastig mee vallen.

Roelof

• roelof

Erwin, je vergeet neefje ;)

Roelof

• erwin soolsma

Oh ja, die was ik vergeten. Neefje, ook zo'n belachelijke naam (hehe), maar je hebt het maar te doen met wat je wordt toebedeeld. ;-)

Maar goed, wat staan hier alweer een boel reply-tjes. Tsjonge Tsjonge, die Nak is wel een heethoofd. Vast een boogschutter. Mannelijke Stoerdoenerij? Wat een flauwekul. Dit is nou precies wat is bedoel met onnodige discussies. En iemand met een beetje gevoel voor humor snapt ook wel dat ik dat van dat lynchen natuurlijk niet letterlijk bedoel.

En nog even over die namen. Ik kan mij een voorval herinneren waarin mijn moeder door de vlielanders op dit prikbord met een scheef gezicht werd aangekeken omdat iemand met dezelfde voornaam één of andere uitspraak had gedaan. Daar zit je dus niet op te wachten.

Verder vind ik het prima dat iedereen de vrije keuze heeft om een naam te verzinnen, want Nak draagt op zich goede punten aan, maar ik denk dat het hier zo'n vaart niet zal lopen. Het komt alleen op mij over dat er hier eerder met gal gespuwd wordt als op straat, omdat je je kunt verschuilen achter een alias. En tuurlijk is het lekker om af en toe je gal te kunnen spuwen, zonder dat je er ‘op de man af’ aangesproken kunt worden. Het is echter ook begrijpelijk dat sommige mensen het prettiger vinden om wel ‘op de man’ af te communiceren, zodat ze echt weten waar ze aan toe zijn en met wie ze dan te maken hebben.

Wat mij betreft houdt de discussie op en gebruiken we dit prikbord gewoon waar het voor gemaakt is.

Groetjes aan iedereen!!!!!

Erwin Soolsma.

• nak

Graag lieve schat, dan kan ik in het vervolg weer mijn pijlen van liefde in het rond schieten!

xxxx,jes, je lieve nak

• Mr Fox

Kijk dennis mijn naam is niet moeilijk dat is gewoon meer voor de lol je kan aan mijn naam al zien wie ik ben en onderaan mijn post zie je ook mijn naam staan maar er zijn inderdaad mensen die wel echt een schuilnaam gebruiken das erg jammer je weet niet echt tegen welke persoon je nou je commentaar geeft dus vandaar dat ik het een deel met je eens ben…het is ook erg moeilijk om dat tegen te houden het is gewoon niet mogelijk maar ik hoop dat die mensen die dat doen gewoon zelf ook denken wat het voor een ander kan zijn…..

Wietze Vos :)

• nak

Hé

Waar is het, zeer kritische, lange, bericht van Sting gebleven?

Wat is de reden van verwijdering!

Hoeveel stemmen waren er nodig?