oud gebruik nieuw leven in geblazen?

  • slepers

    Afgelopen oud en nieuw is er een groepje enthousiastelingen opgestaan om het slepen weer een nieuw leven in te blazen. Met het oog op de komende sluiting van het cavalerie schietkamp (CSK), maakten zij een schietdoel na die je kunt vinden op de vliehors met de tekst “Vlieland Doelloos?”. Ook werd er een pantservoertuig van het nulpunt gehaald en hierbij geplaatst. Leuk toch?

    Helaas waren er mensen die hier anders over dachten. Zij hebben het rode schietdoek doormidden gesneden, zodat de tekst niet meer te lezen was. Bovendien is het touw meegestolen waar alles mee vast was gebonden.

    Graag willen wij diegene verantwoordelijk voor dit laatste van harte feliciteren met het verzieken van andermans werk! Bravo!

    Voor de rest namens ons wel een goed 2003 gewenst aan iedereen!

  • groenlinks

    Wy als waddenclubleden vonden en vinden dat er in zo een belangryk natuurgebied geen plaats is voor zulke activiteiten. Vandaar deze, in onze ogen, kleine prikactie. Hopelyk zijn er meer eilanders die tegen elke vorm van militaire activiteiten zijn, in natuurgebieden wel te verstaan. Op 22 januari zal duidelyk worden dat veel Nederlanders er ook zo over denken.

    Jannick.

  • groenlinks

    Weg met alle militaire activiteiten op vlieland, let maar eens op hoeveel Nederlanders het met ons een zyn op 22 januari.

    Wordt lid van de waddenvereniging.

    Jorick.

  • amsterdammertjuhhh

    ach…die tank was toch gewoon een goeie grap..!? moet je dat nou perse verzieken omdat je je idealen nastreeft!??

  • adrie

    En gaan de scholen dan ook gelijk dicht want dankzij al die militairen is er wel een mavo gekomen vroeger en kunnen kinderen langer thuis wonen

  • vrij vogels gekooide mensen

    Wij als eiland leden vonden en vinden dat er in zo een belangrijk natuurgebied

    wel degelijk plaats is voor militaire activiteiten gezien er na diverse bestuderingen op oefenterreinen zeer zeldzame planten groeien en dieren leven, dit zou misschien niet gebeuren als dit terrein open werd gesteld.

    Dit is een gedachte die zeker bij vele eilanders leeft, mede gezien door de actie van de slepers.

    Als er dan weer zo'n Waddenclubvandaal is om deze leuke doch ludieke actie te verstieren. Als ook nog blijkt dat deze man niet van het eiland komt verbaasd ons niks , gezien er geen een eilander lid is van deze club.

    Of is het al weer die voorzitter van de waddenclub die al even het Militaire kamp heeft bekeken om er bij eventuele sluiting een natuurvoorlichtingscentrum van te maken.(waar haal je het lef vandaan)

    Alstublieft zodemieter op met die waddenclub we worden er spuug ziek van, al jaren.

    vrije vogels gekooide mensen

  • Roelof

    Voor of tegen militaire activiteiten laat niet af dat het zinloos vernielen van andermans ‘ludieke’ actie niet in het belang is van noch Groen Links, noch de waddenvereniging. Vrijheid van meningsuiting moet toch in beide clubs hoog in het vaandel staan.

    Roelof

  • neefje

    Wat iedereen denkt moet ie zelf weten. Als je actie wilt voeren, bedenk je zelf maar iets ludieks. Als Gerrit Zalm een toespraak houdt, trekt Jan Marijnissen toch ook niet de stekker van de microfoon uit de versterker?

    Ik vind het erg jammer van jullie, dat jullie een Vlielandse traditie op deze laffe manier gesaboteerd hebben. Met politiek had deze actie niets te maken. Uit niets bleek of er nou voors of tegens waren. Het enige wat er stond was: “Vlieland Doelloos?” Niet:“Vecht voor voortbestaan CSK” of zoals jij al zo mooi zei:“Weg met alle militaire activiteiten op Vlieland!” Geen mening en geen suggestie. Maar ja, lezen en interpreteren is soms moeilijk om drie uur 's nachts. Dat snap ik wel.

    Blijf volgend jaar alsjeblieft met je handjes van onze tradities af!!!!!!!!!!

    P.S. Het touw wat verdwenen is kon je natuurlijk mooi gebruiken op je bootje, maar ik zou graag zien dat het teruggebracht werd naar de rechtmatige eigenaar.

    Oh ja: propaganda, bespaar me.

  • keiko

    en zo is het neefje!

    het wordt waarschijnlijk hoog tijd dat de waddenvereniging zijn idealen en belangen eens naast elkaar legt

    ik kan het niet rijmen dat een organisatie die zo en zo tegen elke activiteit is in het waddengebied, wel met zijn handje op bij de boot badgasten staat uit te melken

    dat was natuurlijk het probleem

    er stond een spandoek op het beste plekje

    ik denk dat het tijd wordt om de waddenvereniging maar eens te gaan verslepen

  • Jean

    Lid worden van de Waddenvereniging? Is dat ook niet die organisatie die wil gaan praten met de NAM over boren in de Waddenzee? Dat dit de reden is dat it Fryske Gea boos is op de Waddenvereniging omdat it Fryske Gea geen compromissen wil sluiten met de NAM over boren in de Waddenzee.

    Sodemieter toch op met die zogenaamde natuurverenigingen. Mensen van buiten de eilanden bepalen wat wij als eilanders wel en niet mogen doen terwijl de eilanders best wel weten hoe zij met die natuur (in dit geval) om moeten gaan omdat zij er dagelijks in staan. Hier op Schiermonnikoog hebben we dezelfde milieufreaks rondlopen. De natuurorganisaties moeten een ding niet vergeten: de mens is onderdeel van de natuur.

    Wat betreft de schietbaan het volgende: als de Vliehorst verdwijnt, waar moet de luchtmacht dan oefenen? De Noordsvaarder op Terschelling is al dicht. Ik weet niet wat overblijft. Oja, dat weet ik wel: de steden. Daar is namelijk heel weinig natuur, buiten de steden des te meer.

    Groeten van Schiermonnikoog,

    Jean Martin