oud gebruik nieuw leven in geblazen?

  • groenlinks

    Sinds waneer kan een oorlogsvoertuig worden opgevoerd als een goeie grap? Rare jongens die eilanders. Maar ons doel, het aanzwengelen van de discussie, al dan niet militaire activiteiten in een natuurgebied, is bereikt.

    En wat betreft de werkgelegenheid, horende bij dit pief paf poef gebeuren, overal in Nederland staan de Melkert banen op de tocht.

    En laten we wel wezen, wat stelt het Nederlandse leger, buiten het geldverslindend karakter nou voor? Bruggen slaan over de Drentse Dommel, Achmed en Maryke die een huilende tankchauffeur weer geestelijk op de rails krijgen, had z n duim bekneld tussen de draaikoepel, mariniers die uit den treure de stranden van Texel bestormen, Dutchbatters in de polonaise enz. Wat te denken van een mooi natuurpark op de plaats van het cavaleriekamp, een zeehonden centrum, met als beheerder de plaatselyke jutter V. Stel, een doe park voor de jonge waddenclubleden. Het komt allemaal goed.

    Groeten.

    J. en J.

  • keiko

    ???????

    ben ik nou gek of deugen jullie nou niet helemaal???

    ik geloof niet dat je hier een discussie over millitaire activiteiten hebt losgemaakt

    in dit geval sla je met je idealen de plank volledig mis

    je moet het stuk van neefje nog maar eens goed LEZEN (het blijft moeilijk)

    punt is hier dat je van gebruiken van een club mensen die je schijnbaar toch niet begrijpt/wilt begrijpen afblijft en dat je met je idealen en je kar maar lekker op het binnenhof moet gaan staan en je standpunten door middel van een goed gesprek in plaats van vandalisme aan de man moet brengen

  • roelof

    Volgens mij heb je slechts het anti-waddenclub-gevoel op de eilanden weer eens flink versterkt en verder niets.

    Daarmee doe je deze club geen goed. 20 jaar geleden een goede club, maar zo langzamerhand eentje van gekonkel. En nu dus ook nog eentje van verstieren van andermans ludieke acties. Jammer …

  • k.van der ploeg

    en toch ben ik het met j en j eens

    je moet dat mooie stuk natuur met rust laten vlieland is natuur

    er rijden al te veel auto,s op ons vlie

    ik kom er al meer dan twintig jaar en heb wel eens zitten te denken om vlie te verkleinen dus de helft minder toeristen en meer natuur bv alleen camping lange paal voor de echte natuur liefhebber

  • Vlieger

    Tsjonge jonge wat een trieste actie, maar dat ja ondertussen al wel begrepen.

    Goed maar jullie “waddenvereniging” moet natuurlijk wel het goede voorbeeld geven!

    Door als eerste allemaal weg te blijven van VLieland want jullie willen immer s geen mensen op het eiland hebben ivm natuurgebied ed. Blijf dan ook weg in plaats van een zogenaamde “prikactie” , wat nergens over gaat, de (herwonnen) traditie te doorbreken.

    En overigens heb je al die vogels en zeehonden op de VLiehorst wel eens gezien?!

    Oh nee want je geeft get goede voorbeeld en komt daar nooit.

    Maar goed die zijn daar genoeg en hebben blijkbaar nergens last van.

    Gegroet VLieger.

  • amsterdammertjuhhh

    alstublieft mensen….wat een slap gelul! jah meneer “groenlinks”, een oorlogsvoertuig kan wel degelijk worden opgevoerd als een goede grap….althans..in dit verband wel. het was tenslotte ook grappig totdat u er een punt van maakte!! en vandalisme…….toevallig een ideaal van groenlinks???? dacht het niet!!!!! dus doe uw medemens een plezier en geef uzelf een andere naam want dit is een schande voor de partij!!!!

  • Blerk

    Nou Neefje zo wordt het ons wel makkelijk gemaakt om voor volgend jaar een oud en nieuw stunt te bedenken. Inspiratie genoeg met van die milieu verenigingen. Een beter milieu begin bij je zelf. En oh ja gezien de verkiezingspolls van deze week en de stilzwijgende verbintenis van CDA en VVD zal groen links wel weer weinig voeten van de grond krijgen en dat is toch gek gezien de hoogte waarop detouwen waren vast gemaakt.

    Blerk

  • keiko

    dit is geen kwestie van gelijk of ongelijk

    het gaat er om dat je je idealen niet verkoopt en ten koste van een locale traditie waar je als buitenstaander verder niets mee te maken hebt

    en zeker niet op de manier zoals het nu gegaan is waarbij er spullen van die rare jongens,zoals ze ons noemen, zijn vernield en gestolen

    hallo! dit festijn heet slepen, en niet slopen

    ik denk dat er best getwijfeld mag worden of j&j wel daadwerkelijk lid zijn van de waddenvereniging, wel gevaarlijk om een dergelijke organisatie te veroordelen op een incident wat waarschijnlijk toch is uitgevoerd door een stel onvolwassen types die een paar breezertjes teveel achter hun kiezen hadden of die zich verveelden op het waddenvereniging jeugd forum

    aan de andere kant als je het rustig wilt hebben moet je je misschien toch eens verdiepen in de standpunten van de waddenvereniging

    als het aan hun ligt mag je op zoek naar een andere vakantiebestemming of je er nu al 20 jaar komt of niet

    de vraag is nu alleen of het wel het een rustig vogelparadijs wordt of dat ze het aan de nam verkopen

  • keiko

    volgens mij komen ze nooit op de hors omdat de folders er niet zo goed verkopen

    het zal er wel te rustig zijn

  • Vlieger

    En wie bepaald dat er teveel auto's zijn??

    De meeste van die auto's zijn er wel om het u gemakkelijk en comfortabel te maken tijdens uw verblijf op het eiland, maar goed laten we dat maar weer eens vergeten (voor de verandering).

    Tsja minder toeristen meer natuur, oftewel we doen net of er geen bewoners zijn en bepalen hoe het moet, tsjonge wees toch blij dat er nog zoiets als Vlieland.

    Zo vaak kom je zoiets niet meer tegen en dat moet u met me eens zijn anders zou u er niet al 20 jaar komen.

    Du s hou op met die onzin over minder toeristen en meer natuur. Er is natuur genoeg en daarom komen er zoveel toeristen. En naatuurlijk omdat praktisch alles goed geregeld is door de “vele” auto's die alles voor de badgasten in orde brengen.

    Gegroet VLieger