oud gebruik nieuw leven in geblazen?

  • Chris Weijer

    Dat er met oud en nieuw met een tank gesleept wordt en dat mensen daaraan allerlei positieve en negatieve gevoelens verbinden zal me een zorg zijn.

    Het steekt me echter wel dat autochtone vlielanders kennelijk niet weten dat de west-punt van hun eiland niet vliehorst heet maar VLIEHORS.

    Goed onthouden hoor, het staat zo lullig he.

  • keiko

    maar het scheelt een mooi stuk fietsen

  • roelof

    Er zijn er in ieder geval beduidend meer auto's dan 20 jaar geleden, en niet slechts tot het genot van de badgast. 's Zomers fietsen over de postweg is af en toe zeker geen genot voor die badgast.

    Daarnaast moet je ook constateren dat vele van die ritjes maar weinig met badgasten te maken hebben en daarom flauw je daarachter te verschuilen.

    Mits ieder (ook fietsers/wandelaars) zich aan de verkeers/fatsoensregels houdt zijn er niet teveel, maar wel genoeg.

    Groet,

    Roelof

  • neefje

    Nee Blerk, ik kan haast niet wachten tot het einde van het jaar. Plannen genoeg, zal ik maar zeggen. Ben benieuwd of de directeur van de Waddenvereniging blij is met deze ondoordachte sloopactie van de ‘Groen Links’. Kan het me niet voorstellen eigenlijk. Slechtere reclame kun je je bijna niet wensen. Wat een reacties! Zo raken ze hun waar en hun praatjes aan de straatstenen niet meer kwijt op het eiland, maar ja. Dikke bult.

  • Drinkbaar Nederland

    ja hoor, we zijn er weer!!

    de mensen van groenlinks moeten weer lekker tegendraads zijn…

  • Joke

    Op 22 januari zal inderdaad blijken wat de burgers van Nederland vinden: minimaal 2 zetels verlies voor GroenLinks.

    En waarom? Omdat ze een pestpokkehekel hebben aan die drammerige GL'rs die zo overtuigd zijn van hun heilige eigen gelijk dat ze gelijk in op tilt slaan als een paar eilanders een goedbedoelde actie uitvoeren (het gaat hen om het behoud van werkgelegenheid voor Vlieland).

  • Drinkbaar Nederland

    juist! laat mensen gewoon hun geld verdienen! en lig niet altijd zo dwars!!

  • Jean

    Ja, je hebt gelijk. Het moet Vliehors zijn. Maar ja, er wordt tegenwoordig niet meer zo goed gelezen. Als je namelijk goed mijn groet had gelezen dan zou je hebben moeten weten dat ik geen autochtone vlielander ben.

    Groeten van Schiermonnikoog,

    Jean Martin

  • suus

    weet je wel hoe vervelend het is om met je auto op de postweg te (moeten) rijden tussen al die vinger omhoog stekende fietsende toeristen?

  • Roelof

    Suus,

    Ik kan mij daar wel een voorstelling van maken, en poog mijn kinderen ook bij te brengen dat ook op Vlie:

    A. ‘met zijn tweeen naast elkaar’ genoeg is

    B. Dat een auto er graag langs wil, dus dat je dan achter elkaar gaat rijden.

    C. Dat middelvingers sowieso niet horen.

    Zelf woon ik aan een weg die niet breder is dan de postweg, behoorlijk drukker en veel gevaarlijker, en ik vind de postweg nog altijd een verademing.

    Roelof