Deze traditie kan ook eigenlijk niet meer…
Als je de veiligheid van omstanders en de dorpskern niet redelijkerwijs kunt garanderen, is er maar 1 besluit dat een gemeenteraad kan nemen. En dat is dan jammer.. En dat vind ik oprecht hoor…
Ook in het licht van aangescherpte millieu normen vind ik echt dat de meibrand zoals die ooit was niet meer kan..
Misschien is er een compromis mogelijk…
Je kan anno 2006 geen bouw en sloop afval meer verbranden.. Maar misschien wil staatsbosbeheer een gebaar maken. Kunnen we zaagafval gebruiken.
Misschien is er wel een perceel met waardeloos brandhout (voor de kachel dan he) waar staatsbos ook wel vanaf wil.. Schop je een contingent pubers het bos in, en je zorgt er voor dat er toezicht is bij het opbouwen. Bijvoorbeeld door een hek te plaatsen en storttijden af te spreken.
Codewoord in al deze kwesties is overleg en transparantie..
De gemeente wil weten wie ze toestemming geven, en hoe die personen om denken te gaan met hun verantwoordelijkheid..
En met de tips die ik hier aandraag, denk ik dat je best weer in gesprek kunt gaan met de gemeente.
Dan ligt de bal weer in hun veld, en moeten zij maar met hun eisen over de brug komen…
Dus als mensen zich geroepen voelen om deze traditie voort te zetten, moeten ze zich maar op dit prikbord melden..
Misschien kunnen deze mensen ook eens in gesprek raken met de schuurcommissie. Want die knakkers komen ook aardig op leeftijd..
Groeten
Robin