hoe lang woont u hier???

• b

wat een gedraai van femke en drinkbaar nederland.het is tog niet zo moeilyk om te begrypen???????????? wake up please.je word geen eilander of amsterdammer,je bent het……………..wat een gezuur over de hors en pad van 20,je kan er alles wel by slepen.uiteindelyk ben je hier geboren of niet.

• b

misschien moet je not voortaan maar weg laten.en by juf de boer heb je ook nooit gezeten,dat blykt wel.als je geen kennis hebt van zaken,ga lekker op het prikbord van schier zitten.

• Drinkbaar Nederland

ze zouden voor jullie een apart eilandje moeten aanleggen, kunnen jullie mooi met een select groepje “echte eilanders” gaan spelen zonder last te hebben van “nep” eilanders en badgasten…. waar is de verdraagzaamheid toch gebleven….

• willem

????????? vertel, hoe komt dan de Kikkerbult dan aan zijn naam.

• oudje

zo is dat!

• Nulpunt

Femke

Het gaat me erom dat de eilanders die overgewaaid zijn vanaf de vaste wal met bepaalde goedbedoelde waanideeen hier op eiland voet aan grond willen hebben.

Ik zeg het toch goed he eilanders dat zijn het ook als je hier een X-aantal jaren woont.

Kijk eilanders die hier op het eiland geboren zijn dat noemen we VLIELANDERS

lijkt me niet zo moeilijk om daar het onderscheidt in te maken.

En daar zit nu net dat beetje verschil bij de eilanders zit het gevoel in de hersenpan

en bij de Vlielander zit het eilandgevoel in zijn genen.

• Drinkbaar Nederland

ja, dat is wel zo, maar dat is niet het punt waar het hier om gaat. het gaat er om dat die mensen die zich “echte vlielanders” noemen, zich altijd zo afstandelijk opstellen ten opzichte van mensen die zij in het hokje import of het hokje badgasten stoppen! waarom kunnen “echte vlielanders” mensen niet gewoon op hun persoonlijkheid beoordelen ipv hun afkomst?

• Drinkbaar Nederland

het is geen gedraai, maar als je niet goed leest waar het over gaat moet je niet reageren. alsof er iemand nog iets weet over de eerste 4 jaar van zijn/leven leven. ik ben geboren en getogen in elst, ik woon er nog steeds en ik zal nooit van mijn leven een elstenaar worden. je kunt het nou eenmaal niet zo strikt stellen als B doet…. en als je dat dan toch wilt doen, dan betreft het nog steeds een mening, want ook B heeft de waarheid niet in pacht

• A Tourist

Héé, daar hebben we Beavis,

Je hebt gelijk, ik voel me inderdaad meer A Tourist in de huidige Vlielandse samenleving dan Not a Tourist.

Ik wil jouw graag het, enigszins aangepaste, advies meegeven dat Hans Wiegel vandaag gaf aan een Haagse politica;

''Niet op de persoon spelen, geen wiggen drijven, niet zo fanatiek, respect voor andersdenkenden en verdraagzaamheid: zo kunnen wij onze Vlielandse samenleving versterken en een toekomst bieden.''

Suc6 ermee!

• Sil ter Sonk

Vlielander ben je als het als gerboorteplaats in je paspoort staat

Eilander ben je als je een bootpas hebt

en bruin is volgens mij de enige familie die als sinds 1400 op vlieland woond