minder toeristen

• sandra

meer dan 30 jaar lang op Stortemelk , sinds een paar jaar een boot, de oversteek nog niet gewaagd,… jammer genoeg is de reis naar Vlie al duur en dan de slaapplaatsen nog….weet je , al was ik alleen , zat ik gewoon op Vlie , zo kort als het maar zou duren, al kan ik van dat geld 2 keer zo lang naar een warm zonnig land ! Misschien is het ook wel belangrijk dat er “liefde”voor een plek is , al is het wel jammer dat het zo duur is

!!! Tjsa, ik geloof dat dit niet zo'n schitterende reactie is, maar voor een beetje meer naar een plek waar je hart warm van word en welke je dan met respect behandeld is niet alleen voor jezelf plezierig, maar ook voor de mensen die er zomer EN WINTER moeten wonen !!!!

• Robin

Hallo

Ik weet niet of het jullie al is opgevallen, maar men heeft op Vlieland blijkbaar helemaal geen belang meer bij massatoerisme. Men gokt tegenwoordig op het grote geld.

Geen camping gasten meer die een seizoen lang in hun blote kont het schuttersbiertje nuttigen en roodverbrand in de bolder nog een afzakkertje gaan halen. Geen mogelijkheden meer voor kostenloos droogvallen op het territorium van de gemeente Vlieland.

Alleen nog maar hete piepergekeelde mensen die in een zeer korte tijd een vermogen uit willen geven aan zooi die aan de wal gewoon anderhalve knaak kost.

Onder het mom van :“wij gaan voor de kwaliteit van het hedendaagse toerisme, en niet voor de kwantiteit.”

Vergeten ze er bij te zeggen dat die kwaliteit slaat op het welstandsniveau van de beoogde badgast.

Het schorriemorrie mag uitwijken naar Turkije.

Doe er maar grappig over, maar je wordt als toerist uit het onder en middenkader gewoon je eigen vakantieland uitgejaagd hoor. Alsof we met z'n allen zitten te wachten op een zonovergoten vakantie in Antalia. Ik in iedergeval niet.

Ik heb overigens meer op met de schuttersbierborrelaars dan met dat chardonay zuipende tuig.

Groeten

Robin

• roelof

Geleuter over een oude veerboot is voor de een geleuter, en voor de ander een mooi stukje nostalgie.

Mensen die graag 14 dagen naar Turkije willen, moeten dat vooral doen. Nederlandse campings(dus ook het Vlielandse) kunnen daar sowieso niet tegen concurreren, en dat moet je ook niet willen.

Als je te laat bij een bakker op de wal binnenstapt (en dat is al vaak om half twee) krijg je ook geen brood meer.

Als er allemaal belevenissen op Vlieland gepland gaan worden is kon die mooie natuur van Vlieland daar wel eens ernstig van te lijden krijgen, waardoor men pas echt de kip met de gouden eieren slacht. (want dan komt Chris Weijers ook niet meer)

• Jan leenstra

Volgens mij had ik de discussie aangezwengeld over een oude veerboot…….was toch echt vanuit een nostalgisch oogpunt. Maar na deze discussies te hebben gelezen……..niet eens zo'n gek oogpunt dus….

Op den duur de ‘nieuwe’ Vlieland toch maar verkopen en alsnog de oude Oost-Vlieland' terughalen?? Hij in ieder geval sinds vrijdag weer de naam ‘Oost-Vlieland’ ipv Carolina……

gr Jan

www.schepenvandoeksen.nl

• mij

het is niet zo dat die mensen liever naar turkije gaan, maar dat ze vlieland niet meer betaalbaar vinden.. ik zou echt graag vaker naar vlieland gaan maar dat zit er helaas niet in. Toch probeer ik een keer per jaar toch te gaan, maar als ik voor de helft van het geld naar een andere bestemming kan…

• Koningin Wanda

Uiteraard, mijn collega gaat de herfstvakantie 11 dagen all inclusive (let wel: vliegtuig, hotel, ontbijt, diner en lunch en tussendoor snacks en alle alcoholische en gewone drankjes !)met vrouw en 2 kindjes naar Egypte voor 1700 Euro totaal.

De keus was snel gemaakt !

Uiteraard, ga vooral naar Vlieland als je niet tegen de warmte kunt en vooral veel wilt betalen.

• Thea

Ja, maar iedereen kan zien dat er wel veel veranderd. Er is bijna geen normaal winkeltje meer in het dorp, allemaal belachelijk dure kleding en hebbedingetjes.

Ik zeg niet dat vroeger alles beter was, maar leuker en gemoedelijker was het wel.

Ook de eilenders konden gewoon wat kopen, nu moeten ze naar de wal voor de meest simpele dingen, omdat op Vlie alles te duur wordt.

• aldura

nou kan iedereen mij vertellen dat vlieland duur wordt mmar waar moet je op dit moment nou niet veel voor betalen en waar het het mooist is moet ook het meest betaald worden en dan ook niet klagen over de supermarkt heb in het hoogseizoen nog nooit een eilander bij de kassa zien betalen

• Robin

En u staat te posten bij de kassa van de plaatselijke supermarkt? heeft u niets beters te doen op dat wonderschone eiland?

• Opmerker

Wat bedoeld aldura nu eigenlijk.Hoeven Vlielanders in het hoogseizoen niet te betalen aan de kassa van de supermarkt?