Ja, dat snap ik nou niet.Wel een discussie over een oude veerboot of een hotel dat gaat veranderen, maar zoiets als het teruglopende bezoekersaantal op jullie eiland heeft niet veel belangstelling. Ik zou er, als ik vlielander was,wel wakker van liggen, van de vraag hoe dat komt en wat er aan te doen.
Er zijn een aantal dingen waar je niets aan kunt doen: het weer en de economische recessie. Maar dat inmiddels de prijzen op de waddeneilanden van verblijf in hotels en verhuur van zomerhuizen, campingplaatsen etc. zo hoog zijn dat een gemiddeld gezin voor de prijs van een week op V
lieland 14 dagen naar Turkije kan ,dat moet anders.Dus doe daar wat aan! En dat je b.v. in een bakkerij te horen krijgt dat het brood“gelukkig op is”zodat de dames winkelpersoneel van hun rust kunnen genieten, maakt je als hongerige toerist ook niet vrolijker.Humor en een lege maag gaan slecht samen, bedoel ik.
En dat er nooit een zak te beleven valt voor mensen die wel eens wat meer willen dan de mooie natuur (ik niet hoor, maar ik kan het me indenken) dat getuigt toch ook van weinig betrokkenheid bij je eigenbelang.
Ik heb het al vaker beweerd, Vlieland slacht de kip met de gouden eieren, het begon met gerees in auto's op de Postweg en het eindigt met geleuter over een oude veerboot