Ik zoek Koningin Wanda

• Robin

Opsporing verzocht..

De heer Robin vraagt uw aandacht voor het volgende.

In een berichtenwisseling lang lang geleden vroeg de heer Robin zich af wie die geheimzinnige koningin Wanda in het eggie was/is.

Helaas heeft hij daarna niets meer van haar vernomen.

Wil een ieder met inlichtingen contact opnemen met Robin op dit prikbord?

Hij brandt van nieuwsgierigheid..

BVD

Robin

• Koningin Wanda

Beste Robin, geachte Onderdaan, Wij Wanda Koningin over Vlie, Stortemelk en het Swin zijn zeer vereerd met Uw aandacht.

Wij achten Uwe moeder Marian en Uwe vader Paulus hoog.

Reeds vroeg lag U als kleuter in mijn armen en dacht ik aan mijn eigen zoon, gedood door syn broeder, het begroot mij te zien dat U doende bent mij te achterhalen.

• Roelof

Tja, Robin,

En daar moet je het dan mee doen.

• Robin

Hee Roelof..

Long time no see!!

Tja, het is allemaal nogal vaag.

Ze spreekt frans en heeft niet een bijzonder hoge pet op van de gemiddelde Vlielander. En ze heeft mij als kleuter in haar armen gehad. Was ik de kleuter of was zij het en was ik nog een baby? Vragen vragen en nog eens vragen…

Maar we komen er wel achter hoor…

Alles goed?

• marian

Hé Robin,

Als zij ons hoogacht, dan behoren wij wat haar betreft waarschijnlijk niet bij de Vlielandsche xenofoben, en dat is weer mooi meegenomen.

Een koninginnetje met mensenkennis, misschien kunnen we haar (hem?) in de toekomst tot burgemeester kiezen.

Je moeder.

• Roelof

Robin,

Ja hoor, alles goed, een tijdje behoorlijk druk gehad.

De `discussies` rond de tafeltennistafels konden mij niet echt boeien. Maar deze vroegere Koningin uit de tijd dat Vlieland nog per voet te bereiken was wordt wel erg misterieus.

met groet

• Robin

Ja, dat weet ik allemaal niet hoor…

Dat soort dingen moeten we gewoon aan de raad overlaten vind je niet?

Maar zou Koningin Wanda genegen zijn nog een tipje van de sluier op te lichten?

Groeten

Robin

• prins bouwe

koningin wanda vertoeft in vervlogen tijden in de rust en de narust van allerdag voor de rest is ze ontsproten uit een andere geest laat ze maar dwalen soms komt het goed uit als ze denkt dit heb ik veroorzaak maar ze vergeet de monnik

• marian

spuit wel met een schone naald, hè!

• Koningin Wanda

Aan mijn “dame du palais”, Vrouwe Marianne !

Kijk, ge handelt gelijk de reden waarom Wij Wanda zo op U gestelt zijn.

Overigens mag ik U complimenteren met Uw voorstellingen rond mijn naam?

Het was mij een grote eer !

was getekend: Vlileandia