Bedankt!!

• Robin

Ik begrijp niet zo goed wat je met “schijnheiligheid” bedoeld.

Maar je hebt blijkbaar iets op je lever, dus voor de dag er mee.

Zie ook niet zo goed wat mijn familie er mee te maken heeft, maar dat gaat Piet ons haar fijn uitleggen.

Ik heb het gevoel dat het niks uitmaakt wat mijn mening in deze is, (alleen maar het feit dat ik in ieder geval een mening heb). Toch wil ik je mijn mening graag vertellen.

Ik vind het toerisme op het eiland over het algemeen erg prettig. Het is gezellig en ik ga zelf ook mee in de sfeer. Lekker weer, beetje door het dorp kuieren. Beetje nieuwe indrukken opdoen bij mensen die je nog nooit gezien of gesproken hebt.

Ik leef er niet van, maar ik ga er ook niet aan dood.

De schuur vind ik absoluut een eilander traditie. Dit jaar was ik niet aanwezig dus echt zinvol discussieren over de al dan niet hinderlijk aanwezige gasten kan ik niet.

Heb van het organiserend comité alleen vernomen dat het bere gezellig was en dat de omzet er mocht wezen. (Eventuele winst gemaakt in de schuur, komt ten goede aan de schuur. Dat wilde ik nog wel even duidelijk hebben)

“Wat loop je dan te zeuren Woest?” zul je denken.

Het gaat mij om de manier waarop het ons door sommigen door de strot geduwd wordt.

Jullie leven van het toerisme en daarom moeten jullie het hele jaar, jaar in jaar uit als kermis attracties door het leven gaan.

Denk je dat die student die in het pak van Pardoes in de efteling alle: kindjes driekwartjes, en fotograferende japanse toeristen een hand geeft en een dansje voor de camera doet, thuis ook zo is? Die is (geloof mij maar) blij als ie om zes uur naar huis mag met z'n paycheck. Geeft hij z'n hond een schop en gaat chagrijnig op de bank zitten. Begint z'n vriendin tegen hem aan te zeuren dat ie maar vol moet houden omdat het zo goed betaalt. Die man moet in de winter bijtanken. Geen toerisme, geen dansje, geen hieperdepiep hoera stemming. Hij wil een boek lezen over ontvoerde toeristen waarvan de helft omkomt in een gruwelijke explosie.

Gaan we voor de andere helft met gezonde tegenzin gewoon weer een dansje doen. IN HET VOORJAAR!!

Het zou toch raar zijn als er bij hem thuis plotseling op de deur geklopt wordt en er staat een mevrouw genaamd Danyell die zegt “Jij bent Pardoes en je leeft van ons geld dus DOE LEUK!!!!”? Dan denk je toch,“sodemieter op zeg. Ik ben een boek aan het lezen”?

Niet dat Danyell een naar mens is of zo, maar er is zo weinig begrip. Danyell komt in de efteling toch ook niet in de personeels kantine?

Botsende belangen. Maar met een beetje wederzijds begrip komen we er wel uit denk ik.

Sorry als ik me soms wat ongenuanceerd uitdruk. Ik wens de overgrote meerderheid van de gasten oprecht een fijn verblijf op Vlieland toe….

Robin

• piet

Schijnheilig : geveinsd (vroom); huichelachtig, hypocriet [bn}

En volgens mij waren berichten van sommige personen in het verleden de reden dat het prikbord nu door de webmaster gecensureerd moet worden, en ook dat ging toch vaak over badgasten…..

• Cilia

Nou nou nou… het valt ook allemaal niet mee he? Hier is een tip voor jullie, Koop een leuk optrekje aan de kust van Sri Lanka!!!! Daar zul je een hele tijd geen last meer hebben van die grote boze toeristen… En de gekwetste toeristen onder u, u zult geen last meer hebben van de bewoners (als jullie maar wel even goed samen afspreken welk stuk kust voor wie is gereserveerd!!!!!).

• Vlierefluiter

vlielanders zijn heel gastvrij!..Moet je de ruimte zien waar wij gasten kunnen ontvangen. Net zoals Schatbegraver zegt: Gasten moeten zich aan ons aanpassen, wij niet aan de gasten. Maar je hebt 2 soorten gasten op Vlieland. Je hebt gasten die rustig op het eiland hun gang gaan en niemand in de weg zitten en gasten die het eiland kapot maken!…

• Robin

Voor mij hoeft de webmaster niks te censureren.

De persoon waar je het over hebt “Piet” is de heer B. Bokkendal.

De meningen geventileerd door de heer B. Bokkendal weerspiegelen niet noodzakelijkerwijs de meningen van zijn directe familie.

Ik vind je opmerkingen aangaande eventueel verwijtbaar hypocriet commentaar op dit prikbord te ver gaan.

Ook je pedante aanhef stuit mij tegen de borst. Het zou nog iets zijn als je met open vizier zou strijden, maar dat doe je (waarschijnlijk) ook niet.

Het is maar al te makkelijk om vanuit de anonimiteit te schoppen waar je denkt dat het zeer doet.

Ik nodig je van harte uit om deze discussie op een normale manier voort te zetten.

Zonder bagage eventueel meegebracht door ge/mis-dragingen van anderen en zonder arrogante citaten uit het woordenboek.

Groet…

Robin

• piet

Vind het wel goed zo, ik heb wel wat beters te doen. We komen er toch niet uit.

“Piet”

• balkenende

ja jezus wat een gezeik zeg…

• Jan

Wat ben ik blij dat ik altijd naar terschelling ga……. :)

• Robin

Zoals je wilt!

Jammer…

• Not a tourist.

Dacht je nu werkelijk dat er op de andere waddeneilanden anders wordt gedacht over de badgasten?

Als je dat denkt, dan ken je de eilanders dus in het geheel niet.