badgasten

• centraal Buro Statistiek

14 miljoen Nederlanders? Kom op, laten er een par duizend jullie bezoeken,maar je bent toch veel goedkoper uit in het buitenland?

Je bent met een gezin van 2 kinderen met die hete stinkboot bijna net zoveel kwijt als de bus naar Spanje.

• Ewout

kan me goed voorstellen dat deze discussie gaande is, heb alleen heel sterk het gevoel dat alle eilanders door de badgasten over een kam geschoren worden net zoals dat met de badgasten gebeurt door de eilanders. Dat vindt ik heel jammer want aan beide kanten is het maar een klein gedeelte die de problemen veroorzaakt. Ik kom al jaren op vlie en heb er de laatste 4 seizoenen in de horeca gewerkt om het iedereen naar de zin te maken, zoewel eilanders als badgasten en voel me dan ook wel een beetje betrokken bij VLie, voor mijn eigen gevoel dan in ieder geval. Zeker nu ik er veel en lang kom kan ik me ook heel erg storen aan dat kleine percentage badgasten dat zich als eigenaar van vlieland beschouwt en zich daar ook naar gedraagt met alle problemen van dien. Ik heb gelukkig zelf nooit problemen gehad met eilanders en probeer me ook zo normaal mogelijk op te stellen om alles en iedereen in hun waarde te laten. Heb door mijn werk op vlie in de zomer ook al wel een aantal eilanders leren kennen en die komen op mij echt niet over zoals in deze discussie vaak wordt geschetst.

Ik hoop dan ook dat ik ook nog vaak op Vlie mag en kan komen genieten van het mooie eiland en dat de eilanders net zoveel respect voor mij hebben als ik dat ook voor Vlieland en zijn bewoners heb!!!!

Groeten van een verstokte vlielandganger….

• marian

Go Ewout!!