Havencam(verplaatsen?)

• Robin

Hallo medevlielanders..

Ik wilde vragen of de havencam misschien ook (tijdelijk) verplaatst kan worden?

Het huidige uitzicht begint een beetje te vervelen.

Het is (als ik op zee zit) zo'n beetje mijn raam naar de rest van de wereld, maar die wereld wordt een beetje klein zo!

Een andere mogelijkheid is dat men het uitzicht op een andere manier wat interessanter maakt. Zwaai eens een keer als je er voor langs loopt, of steek vuurwerk af. Kortom, laat even weten dat je er bent..

Wel heel fijn dat de dorpsstraat cam het weer doet. Heb alleen de historie knop nog niet gevonden.

Groeten, en ik hoop dat het weer bij jullie ook wat op knapt. (hier op de evenaar is het (K)walitatief (U)iterst (T)eleurstellend weer mag ik wel zeggen)

robin

• Roelof

Volgens mij hebben ze daar geen history-toets. Misschien dat ze wel zoiets kunnen maken, bv elk (half) uur het dan geschoten beeld opslaan.

De dorpstraat is min of meer live (elke minuut een nieuwe opname), doe ctrl-F5 en je ziet het weer vernieuwd worden.

Misschien dat een ondernemer aan het havenplein iets aardigs met een 180 graden draaiende cam wat leuks kan doen. Het VVV zou ook nog wel verder door kunnen draaien richting noord.

• Robin

Hallo Roelof..

Bedankt voor de tip. Zal gelijk even gaan testen.

Voor de haven van Den Helder hebben ze een webcam die je vanaf je eigen desktopje kan aansturen. Mits je aan de beurt bent natuurlijk, anders moet je gewoon meekijken met degene die op dat moment even aan de beurt is. Hartstikke leuk! Lijkt me voor de VVV erg gaaf. Kan je vanuit donker afrika even bootje kijken!

Hou je taai Roelof!!

doeidoei

• Roelof

Robin,

Jammer dat de positie van die Helderse camera niet zo mooi is, maar dat is erg persoonlijk.

Verder een hele leuke optie die ze daar in Den Helder hebben. Je moet er niet met teveel mensen tegelijk aan willen sturen, maar dat is een kwestie van geduld, en de nieuwigheid moet er even afwezen.

Zoiets zou inderdaad heel fraai zijn op het dak van het VVV.

Voor de liefhebbers, het adres van deze Helderse site http://www.civdh.nl/camera.html

Enne VVV, ik houd me aanbevolen voor iets dergelijks bij jullie op het dak.

• Ome Harrie

Ha neef.

Ja hier in Den Helder hebben we tenminste spullen, waaronder een draaibare camera. Als ik je berichtjes goed gelezen heb bevind je je rond de evenaar. Ik ben donderdag thuisgekomen van de Saline, lekker in Rdam afgelost dus niet hoeven vliegen want daar heb ik een schurft aan. Nou ik hoor of lees je wel weer.

H.

• Jonathan(Livingston Seagull)

Robin,

(herkenbaar stukje waar je over schreef) zie vorige pagina.

Moet tóch even reageren op dit berichtje van jou (tenslotte is dit de eerste keer qua reactie mijnerzijds op deze pagina, dus het kan weer even !)

Ik begrijp volledig wat je bedoelt dus. Er wil wel eens een ander schip in de haven liggen, maar daar blijft het toch wel bij.

Luchten blijven mooi…maar voor het overige nagenoeg geen wijziging in de beelden en dat is beetje jammer.

Groeten,

Jonathan

p.s. deel uit maken ván is tóch leuker dan alleen maar lezen. :)

• Robin

Ha oom..

Nog een dag of drie en dan zijn we weer aan de overkant. Pointe Noire in Congo wel te verstaan. Helaas is er nog geen hoge snelheidslijn van Kinshasa naar Amsterdam, dus wij moeten weer in het vliegtuig. Ben er ook geen fan van.

Het charter vliegtuig doet uit voorzorg altijd even een testrun alvorens de landing in te zetten. Om te kijken of alle kippen en rijdende winkelhouders (ambulante handel) van de landingsbaan zijn gestuurd. Altijd weer spannend!

Aankomst in Pointe Noire is ook leuk trouwens. Honderdveertig bleke verreisde Nederlanders die krampachtig hun koffer proberen vast te houden en evenzoveel donkerbruine Congolezen die een centje bij willen verdienen door jouw koffer de tien meter van de “Terminal” (lees showdown at the O.K. (toeristen) corral) naar de taxibusjes te dragen. Het vertrouwen in de goede afloop is niet zo groot, dus één en ander verzand nogal eens in het oud hollands duw en trekspel.

Voor de rest is het een prachtig land. Het is te hopen dat de hoge olieprijs daar wat voorspoed brengt. En dan liefst niet alleen voor de bovenlaag van de bevolking, maar ook voor de plaatselijke SRV riksja houder op de landingsbaan. Dan kan hij misschien volgend jaar een winkeltje huren. Hoeven we ons bij aankomst alleen nog maar zorgen te maken over de kippen.

Groeten daar..

Robin

• Birdy

Lijkt me inderdaad een leuke optie om een camera te plaatsen welke je kunt draaien, zoals in den helder. Ik vindt het uitzicht op de jachthaven geweldig, maar een beetje om je heen kijken is leuker. En staat er een cam op de VVV?

• O.H.

Ha neef.

Jij maakt nog eens wat mee tenminste. Vliegtuigen zigzaggend tussen de riksja s door, geëmigreerde Barnevelders door de straalmotoren, kleurlingen vechtend om je koffer en dames met een winkeltje onder hun jurk. Het wordt tijd dat ik mijn horizon een beetje verwijd, heb al genoeg Noordzee en Biscaje water over m n ouwe karkas gehad. Ik vaar vanaf april met de Saline, een 3500 tonner van Vertom. Meest zuid kust Engeland met China klei naar Italië en met staal van Sicilië terug.

Allen de laatste reis met coils van Engeland naar Turkije, en met rutile-sand van de Ukraine naar Rdam. Misschien zie ik je op Vlie, Margriet is volgende maand jarig. Ik hoop dat Otis een plekje heeft. Je moest nog een week dacht ik.

En je moet maar denken: Al is de hoender nog zo snel, de Boeing achterhaalt haar wel.

Be brave

H.

Dat je niet denkt dat O.H. voor ouwe @!#$ staat.

• Patu

Na het eerst aan de VVV te hebben gevraagd - geen toestemming - heeft mijn webcam een klein jaar lang streaming streaming video gedraaid boven de fietsenverhuur Jan van Vlieland, richting de veerdam.

Wij leven nu in het ADSL-tijdperk, en wellicht gaat de VVV de webcam-optie nog eens heroverwegen als er voldoende ‘vraag’ naar is. Het geeft je website immers extra cachet en je kunt een enorme bezoekerstoename verwachten. Misschien moeten ze er nog even op gewezen worden, je weet het maar nooit. (Zelf vond ik het altijd handig als ik bootdienst had en de ‘scanner’ gemist had…even op de website kijken…'ojee, de boot legt eral!')

Overigens zijn er op de havenweg nog meer locaties voor een webcam. Er is wél een nadeel: als de zon schijnt, schijnt die het grootste deel van de dag recht in de camera. Ideaal is het dus zeker niet.