Wat mij betreft een laatste bericht over dit onderwerp.
Ik ga geen berichten plaatsen op het prikbord over wat verwijderd is. Dan krijg je daar vervolgens n.l. weer discussie over en dat is m.i. niet wenselijk. Als iemand zijn bericht niet geplaatst ziet kan die mij een email sturen en dan wil ik met alle plezier uitleggen waarom het verwijdert/niet geplaatst is. Beter is natuurlijk als iedereen gewoon ervoor zorgt dat dat allemaal niet nodig is.
Als bezoekers een bericht ‘wegstemmen’ kunnen ze daarbij geen reden geven (zo is de techniek van dit prikbord). Tot op heden is er echter nog nooit een bericht weggestemd.
Over de technische mogelijkheden en eigenaardigheden van dit forum ga ik niet. Er is geen mogelijkheid voor ‘sticky berichten’ waarin de regels staan. Hoeft overigens ook niet want ze staan in de FAQ. Het ‘onderschrijven van de regels’ zoals je suggereert is niet af te dwingen in het huidige forum. Helaas is anoniem posten voor sommigen een te grote verleiding om ongenuanceerd te posten. Het gaat overigens m.i. om een hele kleine groep mensen dit doen (3-5 personen).
Van verschillende kanten krijg ik met enige regelmaat het advies om het forum op te heffen en er mee te kappen, met name omdat het (te) vaak uit de hand loopt. Tot nog toe heb ik dat nog niet willen doen en ik zou iedereen willen oproepen om te voorkomen dat het zover gaat komen.
Mijn belangrijkste motivatie voor het openen van dit prikbord was en is om (potentiële) bezoekers aan Vlieland de kans te geven om aan anderen vragen te stellen over Vlieland, en voor anderen om die vragen te beantwoorden. Ik weet dat sommigen dat een ‘te commerciëel’ doel vinden, maar dat is mijn doelstelling met dit prikbord. Het is dus NIET opgezet voor discussies over politiek, prijzen, enz. Als dat af-en-toe eens gebeurt heb ik daar geen problemen mee, maar het moet niet de overhand gaan voeren. Ik weet dat velen het dan te saai vinden, maar dan stel ik voor dat zij elders op het Internet een spannender bezigheid zoeken.
Wat mij betreft einde discussie OVER het prikbord. Ik stel voor dat we het over Vlieland hebben.