prikbord-doel

• tooske

zonder de hele lading over me heen te krijgen, wat aan kritiek allemaal al eerder gestort is, zou ik even willen zeggen; kijk es bij een ander prikbord naar de bedoeling van het prikbord. Eerlijk is eerlijk dat het wel zo is dat hier dan een hoop flauwekul op staat waar eigenlijk niemand op zit te wachten, helemaal bewoners niet. Dus laten we es de andere kant op gaan en niet meer overal kilo's zout op gooien en maar oordelen over een ander. Geniet van

Vlieland, mooi eiland, mooie bewoners, mooie toeristen!

• koko

kijk Roelof dat bedoel ik nu

• Mr Fox

Het prikbord is er ook wel een beetje om commentaar te geven maar het gaat inderdaad wel iets te ver soms….

wietze

• roelof

Ja koko, daar kan ik me ook helemaal in vinden. En ik wil er graag van blijven genieten.

• nak

Wat is dan het doel !?

Ik ben het nergens tegen gekomen, ook op de andere sites niet!

Er wordt gelinkt naar deze site vanaf verschillende sites, waaronder toeristische.

Het lijkt me dus niet een prikbord speciaal voor de eilanders (lijkt me ook niet bijster interessant voor de meeste internetters).

Ook zou ik niet weten wat er mis is met de berichten de laatste tijd!

Beetje kritiek kunnen vlielanders wel hebben, toch?

Lees de berichten door: meestal mensen die er vaak komen en òpkomen voor wat zij leuk vinden aan het eiland, en kritiek hebben op wat minder leuk is of wordt.

Betrokkenheid bij het eiland is toch prima!? Ik denk dat er geen eiland is met zo'n trouwe aanhang. Mensen die er geweest zijn beseffen hoe bijzonder dit rustige eiland is. Het laat ze niet onverschillig.

Wel denk ik dat het niet correct is om op deze website op de man te spelen: dus klagen over een bedrijf onder vermelding van naam en toenaam.

Maar aan de andere kant, dit soort prikborden heb je overal en internetters nemen dit soort berichten ook met een flinke scheut zout. Want je weet nooit zeker of de felste berichten niet gewoon van eilanders zelf komen die een concurrerende zaak zwart proberen te maken!

• badgast

Je slaat de spijker op de kop.Ik ben ook zeer betrokken bij het eiland,en ik kom er vaak.Een beetje kritiek is niks mis mee,maar je moet het niet op de man spelen,en hoe je het brengt.Kijk eens op het prikbord van Schiermonnikoog ja…ja….die heeft er ook een.Daar staat ook veel kritiek op.Die eilanders reageren heel anders(niet zo bokkerig).Ze nemen ook een heleboel met een korreltje zout.Maar ook die mensen houden van hun eiland.Ik geloof dat de vlielanders trots op hun eiland moeten zijn.Het mooiste eiland van de wadden.En dat ben ik niet alleen die dat zegd,maar al die gasten die al jaren en jaren hier komen,anders bleven die ook wel weg.Kritiek moet men ook niet op de man spelen,dan krijg je ook een heel ander antwoord.

Groetjes Badgast

• Patu

Het primaire DOEL van dit prikbord is om vragen over Vlielandse aangelegenheden beantwoord te krijgen. De (toekomstige) gast kan zich op deze manier laten informeren door mede-prikbordbezoekers.

De webmasters van de Vlielandse sites krijgen vaak vragen als: ‘waar kan je paardrijden - is de hors toegankelijk etc’. Vaak zitten er dermate veel vragen bij, dat ze wegens tijdgebrek niet allemaal beantwoord kunnen worden. Mede daarom is dit prikbord opgestart.

Het zal niemand ontgaan zijn dat er ook levende discussies worden gevoerd op het prikbord. Dit is zeker NIET het doel. Maar!…

Voor dergelijke discussies is in het verleden elders ruimte geboden, en wel in zgn. Vlieland-groepen (waarvan men lid moet zijn om berichten te sturen).

Deze waren echter niet bijster succesvol.

Daarom wordt dit prikbord ook wel gebruikt als forum waarbij discussies worden gevoerd.

Dat kan goed gaan, mits de volgende regels gehanteerd worden:

-Val geen personen aan. Noem ze niet bij naam.

-Dwaal niet af .

-Hou het woord- en zingebruik netjes.

-Stuur alleen zinvolle berichten in met ‘inhoud’ - het moet daadwerkelijk bijdragen aan de topic. Dus geen: ‘ja, ben ik mee eens’. Daar heeft niemand wat aan.

Veel plezier!

• tooske

Dank je wel Patu, verduidelijkt voor mij sommige berichten.

Het is ook Logisch dat het dan hier gebeurt misschien, alleen inderdaad niet altijd even Vriendelijk en Objectief en dat vind ik wel jammer, maar daar kan jij ook niks aan doen :-)

• patrick

Grappig.

Op het prikbord van dat andere mooie eiland Schiermonnikoog heeft een paar weken geleden dezelfde discussie gewoed.

Blijkbaar verschillen Vlie en Schier dus niet zoveel van elkaar als ik had gedacht.

• Harrie

Patu,

Dank voor de uitleg van het doel van het Prikbord. Je hebt me (misschien wel letterlijk) de woorden uit de mond gehaald.

Harrie