Absoluut. Kant-tekeningen zijn heel belangrijk, maar het moet niet zo zijn dat alles alleen maar slecht is. Ik weet zeker dat we dan ook op een lijn zitten.
Kritiek hebben op slechte dingen is nu eenmaal makkelijker dan hoezee roepen bij goede dingen, en het is ook nog een kwestie van opvatting.
Waar ik ‘hoezee’ denk zal een ander ‘helaas’ denken en andersom.
bv.
Ik denk: “Hoera, het hotel bij de haven gaat niet door”, maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken.
Waar anderen denken ‘Hoera, weg militairen’, denk ik daar toch wat genuanceerder over.
Ook een ‘weg met de waddenclub’ is niet iets waar ik achter sta, maar anderen weer wel.
En zo blijven mensen (gelukkig) van mening verschillen.
Daarover open ‘prikborden’ moet kunnen.
Ik mis Vlieland omdat er geweldig aardige
en gastvrije mensen wonen. Wij zijn alleen maar te gast op ‘hun’ eiland.
Dus Roelof, doe niet alsof je de halve wereld in je broekzak hebt en bemoei
je er niet mee. De eilanders leven van ons, badgasten, dus natuurlijk trekken ze zich iets van je kritiek aan, maar het blijft hun eigen keus wat ze er mee doen.
Liefs Leontien
Soms krijg ik dat gevoel ook .Je kunt het aan de Vlielanders merken.En als er dan ook nog op het bord bij de haven(vlieland groet u) NU EVEN NIET onder staat dan weet ik het zeker.Vlieland denk aan jullie(nu nog)goede naam.Ik kan me best voorstellen als het seizoen is afgelopen,dat het fijn is om even van de rust te genieten.Maar bedenk wel 75% van de vlielanders leeft van de badgast.Vlieland is een super vakantie eiland.Laten we dat zo houden.
Vliefan.
Ik kom net terug van mijn vakantie op Vlieland.Maar ik moet zeggen dat ik niet iedereen even aardig over vond komen. Net als die man die in de Vetpot staat. Die liep heel de tijd te zeikedat al 10 jaar niet gezellig meer is op Vlieland.En al zijn asbakken zijn gestolen, niet door de eilanders maar de toeristen. Al het slechte wordt door de toeristen gedaan. Lekker positief.
Verder vind ik Vlie een waanzinnig leuk eiland waar een hoop te doen valt.
Volgend ga ik denk ik weer naar Vlieland op vakantie.
Ondanks wat ze van de “toeristen” mogen denken.
Groetjes van een Vlie gek.
Ik ben een enorme vlieland-fan. Tot ver in mijn tienertijd gingen we elk jaar vier weken naar Vlieland. Daarna ben ik met mijn vriendin ( inmiddels ook vlieland gek) regelmatig op het eiland geweest. Soms ook in een huisje. Op de boot terug altijd een brok in mijn keel. Elke keer als ik iets over Vlieland zie of hoor; of zelf als ik een De-Waard tent zie krijg ik een gevoel van heimwee naar Vlie. Ik ken het eiland op mijn duimpje, ken bijna elk paadje, huis, cafe en restaurant.
De rust, het wad, het strand, de zee Vlieland is een heerlijk eiland. De geur van het zand en het helmgras het geluid van de meeuwen en de scholeksters kan ik zo oproepen. Daar kunnen restauranthouders niets aan veranderen (gelukkig!)
Eilandbewoners zullen niet zo romantisch over het eiland denken. Het is gewoon hun woonplaats, hun dorp en ze werken er voor het geld, juist in de zomer. Ik kan me daarom wel enige ergernis voorstellen. Zij hard werken terwijl gasten lekker luieren en daarbij ook nog kritiek hebben!
Maar ja! Hoe je het wendt of keert; dat hoort nu eenmaal bij het leven in de toeristenindustrie. Als de toeristen er niet waren, stond drie-kwart van het dorp nu leeg (en misschien nog wel meer) en waren zij zelf al lang aan wal gaan wonen!
Ik proef bij enkele reacties helaas inderdaad het gevoel dat ze zijn veroordeeld tot de toeristen en dat die vooral niet moeten zeuren. Als ik me zo zou gedragen tegenover mijn klanten (geen toeristen) zou ik snel ontslagen zijn.
Uiteraard heb je verwende zeikende toeristen op het eiland (voor sommigen is zeiken een erg rustgevende, bevredigende bezigheid)!
Maar erger nog zijn toeristen die niet zeggen wat ze ervan vinden maar wegblijven!
Als die in kennisenkring gaan klagen is het effect nog groter.
Als Roelof, die heel zinnige feedback geeft uit liefde voor het eiland, zulke gefrustreerde reacties krijgt, dan mankeert er wel wat.
Als alles duurder gemaakt wordt worden klanten kritischer, dus als men de prijzen verhoogt zonder de kwaliteit gaat men klanten verliezen!
Maar dit geldt natuurlijk voor de hele nederlandse horeca. Er zullen de komende jaren in Nederland nog veel cafe-restaurants failliet gaan.
Uiteraard gaan we nog wel eens naar Vlieland, alleen minder vaak en korter (camping-prijzen zijn werkelijk als een raket omhoog geschoten!) en we koken wel op de camping.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?