kritiek

• folkert

het is erg makkelijk als buitenstaander krititek te hebben op allerlei zaken zonder de achtergronden te kennen, dat het eten hier duur is wil ik niet bestrijden en dat de prijzen omhoog gegaan zijn is ook een feit, maar dat is niet alleen op vlieland het geval, verder moeten de mensen hun inkomen hier in het hoogseizoen verdienen en niet zoals aan de wal in het hele jaar, geen wonder dat de prijzen dus iets anders zullen liggen, en dat gemekker over een chinees of zo, iedereen staat vrij hier zelf een bedrijf te beginnen als je vindt dat er behoefte aan is, ik weet dat mekkeren makkelijker is als werken maar we zijn er met elkaar zelf voor verantwoordelijk dat je hier niet alles kunt krijgen. bovendien, je MOET niet naar vlieland……., dat is je eigen keus en daar zitten consequenties aan vast.

• Mino R

Ik denk dat een chinees hier ook helemaal geen kans heeft om een chineesrestaurant te beginnen.Dat wordt wel tegen gehouden door de plaatselijke horecagoeroe,die notabene ook nog eens een vinger in de pap heeft in de gemeenteraad.Met dit punt ben ik niet met je eens.Ik spreek uit ervaring.

Groetjes Mino R

• roelof

Tuurlijk, ik moet niet naar Vlie, maar ik HOEF ook niet naar een uitbater waarvan ik vind dat de prijs/kwaliteit verhouding totaal zoek is.

Dat geldt trouwens voor alle cafe's/restaurants, niet alleen de Vlielandse, hoewel zij daar het bekende schepje (het moet allemaal met de boot mee) bovenop doen.

Voor de Euro gingen we (gezin) vaker uit eten, maar waar restaurants de gulden voor de Euro ruilden, deed mijn baas dat niet, zodat ik deze vakantie slechts eenmaal buiten de tent heb gegeten.

Overigens vind ik dat persoonlijk niet zo'n probleem.

Vroeger haalde je een bakje koffie op een terrasje, maar met een thermoskan en wat pakjes drinken voor de kinderen op het waddendijkje zitten is ook niet te versmaden. Ook richting Posthuis is dat de vaste bagage, want ook deze uitbater heeft zich wat mij betreft uit de markt geprijsd.

Het gevolg van deze hoge prijzen is wel dat er steeds meer kapitaal-krachtige lieden naar het eiland gelokt moeten worden, om de terrassen toch maar vol te krijgen. Dit zal uiteindelijk ten koste gaan van diegenen die komen voor de stilte en natuur. Om deze kapitaal-krachtigen terwille te zijn zal de druk op deze natuur alleen nog maar groter worden.

Op het moment dat Vlieland niet meer als eiland van rust en stilte te boek staat heeft het als vakantie-eiland ook afgedaan, Terschelling en Texel hebben dan veel meer te bieden.

Dat hoogseizoen-praat lijkt me wat achterhaald, Vlieland wordt tegenwoordig in allerlei seizoenen ruim bezocht, niet alleen in de 10 zomerweken.

Groet,

Roelof

• koko

Beste Roelof (de man die altijd commentaar heeft op Vlieland) ga voortaan alsjeblieft naar Terschelling of Texel met je thermoskan, dan hoef je je niet meer te ergeren aan Vlieland. Ik snap niet wat jij hier nog zoekt.

• roelof

Koko,

Ik zoek (en vind) in Vlieland een eiland van stilte, rust en natuur, met een uitermate gezellig dorp. Het commentaar van mij betreft meestal zaken die daar (in mijn ogen) een eind aan zouden kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Roelof

• jasper

dan zou een positief bericht van jou kant ook wel eens leuk zijn. Je staat nu bekend als iemand die alleen maar commentaar hebt op iedereen en het eiland. En ik ben iemand die heel veel in de natuur komt, en ik moet je zeggen het is na 30 jaar nog steeds even mooi en rustig. En natuurlijk veranderen er dingen, maar dat gebeurt overal en niet alleen op Vlieland.

• w.van veen

Mensen …mensen ..wat een reacties.Er wordt toch gevraagd naar de mening van de badgast(volgens Patu)En die mening wordt dan toch gegeven! Waarom mag die mening niet gegeven worden.Vlieland heeft meer plussen dan minnen.Waarom mogen die minpunten niet aan gehaald worden? Daar wordt toch om gevraagd!

Misschien dat er voor het volgende seizoen iets aan gedaan kan worden.

Of kunnen jullie niet tegen krietiek?

Gr …V.Veen

• roelof

Jasper,

“Vlieland, een eiland van stilte, rust en natuur, met een uitermate gezellig dorp”, wil je nog positiever??

Ik kan er evt nog aan toevoegen:

Over het algemeen uiterst gastvrije en vriendelijke mensen, zelfs in de ‘hoogspannings’weken, waarin veel Vlielanders toch op hun tenen lopen.

Afgelopen zomervakantie weer 3 weken genoten (zoals al vele jaren). De kinderen vonden het te kort, maar mijn baas vond 3 weken wel genoeg.

Volgend jaar: weer Vlieland.

• jasper

Heel goed Roelof en je bent natuurlijk altijd welkom met je kinderen. Maar daar ging het natuurlijk niet om.

• roelof

Nee, die sfeer behouden, daar gaat het mij om.

En om dat te bereiken kan je niet kritiekloos aan de kant blijven staan en afwachten op de dingen die komen zullen.

Waar mogelijk zal ik proberen mijn kant-tekeningen te blijven zetten.

Ik hoop alleen dat die kanttekeningen op hun inhoud worden beoordeeld en niet op de schrijver.