Harry,
De hekken waar Lars op doelt zijn waarschijnlijk de hekken op de veerdam, van de VVV uit achter de aankomst/vertrekhal. Die hele hal met die hekken stond er toen inderdaad nog niet.
Er stond toen inderdaad al wel een hek die de hele veerdam min of meer afsloot, toen nog bediend door iemand met een fysieke handicap.
30 jaar geleden waren er ook al discussie's over het aantal drankvergunningen, die toen wel/niet verleend mochten/moesten worden. Dat aantal is in de loop der jaren in mijn optiek gestaag toegenomen. Niet dat ik dat een probleem vind, maar daarmee konden een aantal lokaliteiten zich duidelijk breder op de toeristen richten. Waar je toen (als toerist) nog het gemoedelijke terugvond, is er tegenwoordig (net als in de rest van Nederland) steeds meer sprake van harde zakelijkheid, die soms botst met het relaxte vakantie-gevoel van de toerist.
Om te stellen dat het aantal zakelijke panden is afgenomen lijkt mij te ver gaan.
Het soort en de uitstraling van winkels ondergaat ook duidelijk de invloed van de moderne tijd.
Roelof