Elke keer op Vlieland is het weer dezelfde teleurstelling als het gaat om ‘uit eten’-gaan. Ongezellige gelegenheden, vreselijk duur, en dan ook nog eens hoogstens middelmaat.
Ook is de kwaliteit zeer wisselend per restaurant. De ene keer prima, de andere keer slecht (bijv van vet druipende slappe aardappeltjes en naar oud vet smakende vis.) Bij bijna elk restaurant wel een slechte ervaring gehad ! Met de huidige prijzen vind ik het risico op weer zo'n sof te groot en gaan we dus gaan we bijna niet uit eten.
Ik snap niet hoe de vlielander Horeca het voor elk kaar krijgt om de gasten zo slecht te bedienen. Kijkt men wel eens kritisch naar eigen werkwijze, vraag je je af? Of is men in het laag-seizoen te druk met elkaar in de haren te vliegen?
Als ik aan Schier denk, denk ik aan lekker eten (prima pizzeria's), en ook op Terschelling is de horeca stukken beter.
Maar als je aan Vlieland denkt, denk je aan maar weer een frietje kopen of zelf op de camping koken. ( ook niks mis mee)
Op zich vind ik het te prijzen dat vlielandse ondernemers niet helemaal naar de pijpen van de toeristen dansen, maar inmiddels gaat het meer de richting op van schoffering van de klanten.
Reken maar dat de vakantie-gangers per jaar kritischer worden. Alle prijzen gaan omhoog, dat is tot daar aan toe als het dan ook maar beter wordt.
Het hele Vlieland-gevoel kost inmiddels namelijk heel erg veel geld. Overtocht en vooral camping zijn al schreeuwend duur en nu is de horeca ook nog weer duurder (en zo te zien niet beter) geworden. Voor dat geld kan je op heel wat plekjes aangenamer kamperen en eten. Ik ben opgegroeid met het idee van vlieland als vakantie-ideaal, (bijna twee decennia naar vlieland) maar of ik met eigen gezin naar Vlieland zal gaan!? Ik weet het zo net nog niet!