eten

• Bien

Vlieland heeft gewoon voor ieder wat wils!

Maar even een echt aanradertje: Visrestaurant Oosterbaan (drpstr 12). Ben dan wel niet helemaal onpartijdig omdat ik er zelf heb gewerkt maar het is echt de lekker eten en super gezellig zitten!! Ze hebben een ruime keuze uit vis en Vlees een ook voor de kids is er zat variatie!! Tja en de bediening is natuurlijk super!!!!!!!!!!!!

Groetjes Sabine

• nak

Elke keer op Vlieland is het weer dezelfde teleurstelling als het gaat om ‘uit eten’-gaan. Ongezellige gelegenheden, vreselijk duur, en dan ook nog eens hoogstens middelmaat.

Ook is de kwaliteit zeer wisselend per restaurant. De ene keer prima, de andere keer slecht (bijv van vet druipende slappe aardappeltjes en naar oud vet smakende vis.) Bij bijna elk restaurant wel een slechte ervaring gehad ! Met de huidige prijzen vind ik het risico op weer zo'n sof te groot en gaan we dus gaan we bijna niet uit eten.

Ik snap niet hoe de vlielander Horeca het voor elk kaar krijgt om de gasten zo slecht te bedienen. Kijkt men wel eens kritisch naar eigen werkwijze, vraag je je af? Of is men in het laag-seizoen te druk met elkaar in de haren te vliegen?

Als ik aan Schier denk, denk ik aan lekker eten (prima pizzeria's), en ook op Terschelling is de horeca stukken beter.

Maar als je aan Vlieland denkt, denk je aan maar weer een frietje kopen of zelf op de camping koken. ( ook niks mis mee)

Op zich vind ik het te prijzen dat vlielandse ondernemers niet helemaal naar de pijpen van de toeristen dansen, maar inmiddels gaat het meer de richting op van schoffering van de klanten.

Reken maar dat de vakantie-gangers per jaar kritischer worden. Alle prijzen gaan omhoog, dat is tot daar aan toe als het dan ook maar beter wordt.

Het hele Vlieland-gevoel kost inmiddels namelijk heel erg veel geld. Overtocht en vooral camping zijn al schreeuwend duur en nu is de horeca ook nog weer duurder (en zo te zien niet beter) geworden. Voor dat geld kan je op heel wat plekjes aangenamer kamperen en eten. Ik ben opgegroeid met het idee van vlieland als vakantie-ideaal, (bijna twee decennia naar vlieland) maar of ik met eigen gezin naar Vlieland zal gaan!? Ik weet het zo net nog niet!

• Tommy

Reakties: Elke keer als het onderwerp eten aangesneden wordt (en dat gebeurt regelmatig) komen er meer negatieve reakties dan positieve. Misschien ligt het meer in de aard van de mens om te klagen dan om te prijzen. Voor Nederlanders geldt dat helaas vaak wel.

Prijzen: Over prijzen kan je lang praten, daar kom je niet uit. Mischien is de Vlielander horeca duur, maar duurder dan horeca op andere min-of-meer exclusieve plekjes? Ik geloof van niet. Gewoon vraag-en-aanbod in de markteconomie natuurlijk.

Kwaliteit: Misschien is uw maaltijd een keer niet goed. Dat kan (helaas) natuurlijk gebeuren, eten maken en opdienen blijft mensenwerk. Heeft u de desbetreffende ondernemer er toen direct op aangesproken, zodat deze er ook nog wat aan kan doen, of heeft u alleen maar in uzelf zitten mokken en haalt u vervolgens uit op het prikbord, dat helpt natuurlijk niets. Geen enkele Vlielander ondernemer zal zich dan persoonlijk aangesproken (kunnen) voelen en tot actie overgaan. Zelfs niet als u naam en toenaam noemt. Dus heeft u klachten: MELD HET DAN DIRECT bij de ondernemer en niet achteraf of op dit prikbord.

• roelof

De meeste Vlielanders die op dit prikbord schrijven zullen reageren met “dan @!#$ je toch lekker op, voor jou 3 anderen”, tot ze net als op Terschelling (dit jaar 2 procent minder bezoekers, en dat met zo'n zomer) tot de ontdekking komen dat die 3 anderen niet komen.

Dat Vlieland dit jaar nog een stijging in bezoekersaantallen laat zien is waarschijnlijk te danken aan de ruime aandacht in diverse kranten en tijdschriften voor dit “eiland van rust en stilte”.

Zoals elke ondernemer weet is er geen betere reclame dan mond op mond reclame, maar zoals ze ook weten is het ombuigen van een negatieve spiraal enorm lastig.

• nak

Uiteraard geef je ter plekke aan dat iets niet goed is, maar dan krijg je vaak toch een ongeïnteresseerde blik van “wat zit je nou te zeuren man”.

Bovendien; kok en de bediening kunnen ook zelf zien dat er iets niet klopt, en oud vet ruik je ook (bijvoorbeeld).

Nee, het is te gemakkelijk om te bal terug te kaatsen naar de klanten.

Laat de ondernemers eerst maar eens bij zichzelf te rade gaan en eens kijken hoe men het op de andere eilanden wel goed aanpakt!

Het eten op Vlieland is eigenlijk ontzettend ‘ouderwets’. Het ‘armenhuis’ is eigenlijk de enige positieve (maar dure) uitzondering.

Waar zijn in het dorp de creatievere eetcafe'tjes met iets meer eten ‘over de grens’!

(Ga maar eens in Groningen eten om te kijken hoe het wel moet).

Als het dan toch duur is, maak er dan in hemelsnaam iets van dat ik niet zelf minstens net zo lekker klaarmaak!

• ik

ik vind dat je bij het armenhuis kwaliteit krijgt voor een prijs die er bij hoort. voor springbokbout of gelderse hoen of gegrilde st. jacobs mosselen wil jij toch wel betalen? p.s. ze zijn dicht tot mid december

en voor de rest kan je overal goed eten zelfs bij de vette pot