zeepieren

• Mr fox

He mag ik vragen waar het om gaat alleen omdat iemand vraagt naar een paar pieren…pff nou je gaat naar het wat en steekt zelf een paar pieren die paar gaten gaan wel weer dicht als het hoog water wordt maar inderdaad jah jan zoek die verkoopt nog steeds pieren…

wietze

• folkert

ik zie niet in wat een hotel met zeepieren te maken heeft olkje, besef je wel dat juist de badgasten het eiland voorgoed hebben veranderd, ik zeik dat niet af, we eten er goed van, maar alles heeft een prijs, als je je dat realiseert zie je zelf ook dat als jullie wegblijven dat hotel er ook niet komt. Toen er nog geen gasten kwamen had je geen camping, prachtige natuur vond je daar, wil je daar naar terug?

• otje

Arjen heeft na 12 reacties toch nog antwoord gekregen op zijn vraag .Wat een gezeur om een paar zeepiertjes! Alleen omdat één groenlinkser zich bekommerd om deze weke diertjes.Geitenwollen sokken volk!

Ik wens iedere visser een goede vangst,

Gr Otje

• Groenlinkser

Na pieren graven, schelpen vissen, moet ook het vissen streng worden gecontroleerd. Al dat dierenleed, die scherpe haken en het uit de vertrouwde omgeving opgetrokken worden, veroorzaakt bij onze geschubde watervrienden een vreselijke stress. En wat een man met twee verschillende schoenen aanricht op het wad, kan men aflezen aan het balsen van de bonte kierewiet, en de het afwijkende gedrag van de

gevlekte mosseleend. Daarom GEEN menschelijke activiteiten op en rond de wadenzee.

Drs. M.

• edvard

En dan nog niet eens te spreken over de bonte tjiftjalk,de gele duinparkiet,de bruine vlierpejet,en de roze kakatoe.

Gr Edvard

• k.olkje

ik heb gelezen dat het met de blauw gestippelde kiekerdief ook niet zo goed gaat

waar het om gaat is dat al die toeristen denken dat het eiland van hun begint te worden en dat is niet de bedoeling toch

en ik leef echt niet van de badgasten hoor dus die hotels hoef ik het niet van te hebben

• roelof

Gelukkig zijn er nog genoeg roodneuzige nachtbrakers, bont gevlekte stoepwippers en verkleurde strandliggers.

Als badgast is het eiland uiteraard niet van mij, maar mag ik daarom mijn mening niet meer geven?

Volgens mij is het eiland grotendeels van SBB (of verwante organisatie's) en de rest van de Vlielander. De Vlielanders zijn echter voor een groot aantal zaken net zo verdeeld als alle andere bevolkingsgroepen (Amsterdammers, Groningers, Leeuwarders enz), en hebben over hun eiland (stad, provincie, wijk) verschillende ideeen voor wat betreft de ontwikkeling daarvan.

Dat de toerist voor Vlieland een belangrijke bron van inkomsten is, is wel duidelijk.

Dat deze dus min of meer centraal staat in de ontwikkelingsplannen van Vlie lijkt ook logisch.

Wat is er dan eigenlijk mooier dan een toerist die aangeeft wat hij wel of niet van zijn vakantie-oord verwacht?, niet als dwingend uit te voeren, maar slechts voor de idee-vorming.

Moet je (als de militairen vertrekken, wat van mij trouwens niet hoeft) de Vliehors inrichten als een soort ‘Slagharen’?, inclusief een hotel (6 hoog, 300 kamers) wat dan tegen de vuurtoren van Texel aan kan kijken. Inclusief een 4baans-snelweg er naar toe ?

Van mij hoeft dat niet, maar als er genoeg geinteresseerde toeristen voor zijn zou je dat kunnen doen.

Of dat Vlieland vervolgens jouw Vlieland nog is, is de vraag.

• henk jan

Roelof….breng ze niet op een idee.De Vliehors als een soort Slagharen…..stel je voor.En Vlieland is niet meer van de vlielanders..vroeger wel.

• k.olkje

denken jullie nu echt dat de badgast vlieland over neemt hou toch op

kijk voor hoteleigenaren zijn jullie van belang maar echt niet voor iedereen hoor er zijn ook nog mensen die op een andere manier hun brood verdienen

kijk maar naar de familie s. maar dat maakt niet uit ze hebben in ieder geval de toeristen niet nodig

• henk jan

Kijk dat is nou net wat ik bedoel.Hoteleigenaren(en andere horecagelegenheden)moet het hebben van de toerist,Verder nog de supermarkten,verhuurbedrijven,enz enz.Helemaal gericht op de toerist.Hoe gek het ook klinkt,de badgast heeft Vlieland al overgenomen sinds 1960 toen het toerisme in opkomst kwam.Vlieland heeft zich al die jaren al aangepast,en ze moesten wel want voor 1100 inwoners viel het zout in de pap niet te verdienen.Niet voor niets was er een idee om er weer een nieuw hotel bij te bouwen(wat gelukkig niet door gaat(alhans?)Dit doen ze niet voor die 1100 inwoners.Hoe je het ook wend of keerd het is niet anders.Er zijn ook wel mensen die op een andere manier hun brood verdienenNATUURLIJK.Maar het grootste gedeelte moet het van het toerisme hebben.

Maar waar hadden we het eigelijk over?

Hadden we het niet over een paar zeepiertjes,die niet meer op het wad gestoken mogen worden?

Henk -Jan