herindeling jachthaven

  • Chris Weijer

    Als ik bij het in-of uitvaren van de jachthaven op mijn dieptemeter kijk, blijkt de diepte in de ingang 1.80m te zijn en 20 meter verder buiten de haven 14 meter.

    Wat denkt u dat er zal gebeuren met de zeewering als de haven nog een stuk groter wordt gemaakt?

    Door de toegenomen stroming in en uit de haven zal een gedeelte van het strand ernaast in de zee verdwijnen.

    Best leuk hoor, die plaatsen erbij ,ik ben daar als zeiler blij mee, niet zo vaak meer rode vlaggen en zo, maar voor de rest….bezint eer ge begint.

  • J.L.

    De haven wordt maar ongeveer een vijfde deel groter, denk je nou echt dat daardoor opeens het hele havenstrand de vliesloot indondert.

    Doe toch niet zo paniekerig .Je kunt je beter druk maken (als zeiler) dat ze van plan zijn om een hotel half in de haven neer te zetten.

  • SB te L

    Als dat hotel nou es in zee dondert! Is gelijk alles opgelost. ( Pas op voor stenen op de bodem).

    Serieus; dat hotel kan dan toch wel ergens anders staan. (richting oost, met een goede kroeg erbij).

  • roelof

    Richting oost ??

    Volgens mij zit je dan op Terschelling.

    Op zich lijkt me dat inderdaad de beste positionering voor betreffend hotel (evt met kroeg)

  • Jean

    Richting: oost. Bedoel je op die zandplaat waar de zeehonden liggen of zoals roelof suggereerde op Terschelling of nog verder richting oost; op Ameland of Schiermonnikoog (het laatste eiland heeft overigens weinig bouwmogelijkheden meer voor hotels).

    Jean Martin

  • Chris Weijer

    Ik bedoel maar, er zijn veel negatieve kanten aan het plan, o.a. de waterloop-kundige kant, die je naar mijn idee niet kunt verwaarlozen.Het strand naast de haveningang is toch een kwestie van wikkerdewik en als de weegschaal naar de verkeerde kant uitslaat dondert de hele zaak inderdaad in zee.Verder, dat hotel, dat is natuurlijk een rampzalig plan, eigenlijk niet helemaal serieus te nemen.

    Het is wel zo, dat als het er komt, de haven niet uitgebreid hoeft te worden, want mij zul je er niet meer zien en met mij een heleboel andere watersporters ook niet.

    Als het allemaal die kant op gaat is dat plan van Ratelband misschien zo gek nog niet.

  • roelof

    Ho effe,

    Zolang men al die uitbreidingen (hotels, 50 huisjes op Stortemelk, enz.) ten oosten van het dorp houdt (daar is qua natuur de zaak toch al verpest), blijft het ten westen daarvan een wondermooi eiland en het aanzien meer dan waard.

    Ik hoop dat het gemeentebestuur die wijsheid nog op kan brengen.

    Een dusdanig hotel (4 hoog), waar dan ook op het eiland zou natuurlijk een giga miskleun van de bovenste plank zijn.

    Op het moment dat ze het west van het dorp ook beginnen vol te plempen, kan je de postweg ook wel verbreden tot een vierbaansweg, dan kan men optimaal profiteren van (veel geld spenderende) toeristen. Klein Ameland is dan geboren.

    Roelof

  • Neefje

    Die Ratelband, wat een debiel!

    Alcatraz, wat een lachertje. Je kan je toch bijna niet voorstellen, dat er sommige mensen zijn, die nog naar die herrieschopper luisteren? Maar goed. Misschien word ik dus niet helemaal goed op de hoogte gehouden, maar wie heeft dat plan eigenlijk ingediend voor dat hotel bij de haven. Is het wie ik denk dat het is? Of spelen wel dit keer geen monopoly?

  • henk

    Er wordt ALTIJD !!!! momopoly gespeeld! En ik denk altijd door de zelfde eiland goeroe………

  • keiko

    monopvlie dus…

    maar zijn die plannen al officieel?

    zijn ze ergens in te zien?