5 december

  • Henri

    Ik las een bericht over het gezellige 5 december op Vlieland. Ik heb eens een groot artikel gelezen in het voormalige Nieuwsblad van het Noorden over omkleden op 5 december op Vlieland.

    Mannen kleden zich onherkenbaar in een pak. Als ze 's-avonds vrouwen tegen komen op straat worden ze bont en blauw geslagen. Al is het de buurvrouw, ze zijn toch onherkenbaar.

    Er was een jaar dat er een stel femisten op 5 december op Vlieland aankwamen met de veerboot, ze zouden het varkentje wel even wassen. Deze vrouwen zijn het eiland letterlijk afgeslagen.

    Dit bericht zal wel verwijderd worden. Maar het is de waarheid. Zo'n schandaal dat de krant er destijds een groot artikel over heeft geschreven. Zunderklaas.

  • Vlielandveteraan

    Hahahaha!!! Is dat écht waar van die feministen en wanneer dan?? Geweldig!! Eindelijk weer eens ouderwets politiek incorrect gedrag. Wat denken die mutsen van de wal nou helemaal. Dat zij wel even kunnen vertellen hoe een eeuwenoude traditie om zeep geholpen moet worden?

    Fantastisch! Graag nog meer info over dit akkefietje!!

  • Henri

    haha, inderdaad geweldig. Stuur je vrouw er maar 5 december maar naar toe en vertel me maar hoe geweldig het verlopen is hahaha.

    Hou me op de hoogte!

  • Horzel

    willen de deskundigen en veteranen die alles weten voortaan aub naar Ameland gaan?

    Daar vieren ze Sunderkloazen en niet op Vlie.

  • Vlielandveteraan

    Beste Horzel,

    Dat weet ik ook wel dat Sunderklaozen zich op Ameland afspeelt, het ging mij er alleen om dat ik het een ontzettend goede grap vind hoe ze die dametjes aangepakt hebben. Koekje van eigen deeg heet dat. Op Vlieland zijn ze met opkleden gelukkig niet zo gewelddadig!!

  • Vlielander 1987

    Sorry ik moet hier even op reageren… ik ben geboren op Vlieland en woon er nog steeds. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er VROUWEN in elkaar zijn geslagen. Hier op Vlieland kleden de vrouwen zich ook gewoon op.Ik voel me veilig op straat hier.

    Ik denk dat jullie gewoon in de war zijn van eiland.

    Vriendelijke groet.