Marjan en Theodoor zijn erg gelukkig met elkaar en hun drie opgroeiende pubers. Na 22 jaar bekronen zij hun liefde met een huwelijk op hun favoriete eiland Vlieland, temidden van familie en vrienden. Maar kort daarna gaat het mis. Een herseninfarct velt Theodoor en het leven van het gezin staat op zijn kop. In het boek Hé van Puffelen, wat denk je ervan… maakt Marjan ons deelgenoot van de liefde, pijn, verdriet en onmacht waarmee hun gezin te maken krijgt.

De impact is zo groot en complex dat de hulpverlening niet in staat is om deze te overzien. Het gezin komt in aanraking met zorgverleners die meer bezig zijn met hun eigen ambities en de regeltjes na te leven, dan met het welzijn van de patiënt en zijn omgeving. Marjan strijdt voor haar gezin en de waardigheid van haar man en komt een aantal keer in aanvaring met een medisch behandelteam van haar man. De mondige houding van Marjan wordt haar niet in dank afgenomen en de verhoudingen komen op scherp te staan.

In dit boek doet Marjan op treffende wijze verslag van de moeizame weg die haar gezin heeft moeten afleggen om na jaren weer een evenwicht te vinden. Dat dit uiteindelijk gelukt is, is vooral toe te schrijven aan haar eigen inspanningen en niet dankzij de hulpverlening.

Aangrijpend, humoristisch en onthutsend!

artikel refmatorisch dagblad

site behorende bij het boek

+ Vele romans blijven dromen ( Martin Bril vandaag) maar bij jou niet Marjan. Dat betekent doorzetten en knokken. Petje af. Ik heb het voor de tweede maal in een ruk uitgelezen. Goed werk en ik hoop dat het boek door velen in de zorg gelezen gaat worden. Ik ga het in ieder geval her en der cadeau doen.

+ Wauw!! Ik heb het boek meteen gelezen en ik kon het niet meer loslaten.

+ we want more! we want more!

dit boek is alweer uit!

als iemand die nooit leest dit in een ruk uitleest kan dit maar 1 ding betekenen, dit is geweldig!

+ een prachtig liefdevol boek. Ik heb er echt van genoten.

+ Ik heb vandaag in een ruk het boek uitgelezen.

+ Ík heb het vanochtend in een ruk uitgelezen. Super goed.