Vliehors expres

  • Frans Bosch

    Wij voelen ons vreselijk in de maling genomen door dit bedrijf. 15 oktober zouden wij, gezin met 6 personen, 's avonds meegaan op een tocht, waarbij we de uiterste punt van Vlieland zouden bezoeken en daarna langs locaties zouden rijden waar zeehonden te zien zouden zijn. Vervolgens zouden we warme chocolademelk drinken bij het reddingshuisje. Dit kost 12,50 euro p.p. ofwel voor ons 72,50 euro.

    Maar nadat we de volgende avond waren ingestapt bleek die reis naar de punt helemaal niet door te gaan, zouden we niet naar zeehonden gaan kijken en moesten we genoegen nemen met een saaie tocht naar een kampvuur (het reddingshuisje bleef, ondanks stromende regen dicht), kregen we een lauwe kop chocomel en reden we weer even saai terug.

    Toen we de volgende dag lieten weten dat we niet hebben gekregen waarvoor we hadden betaald konden we ook nog een grote mond op de koop toe krijgen. Vlieland; let op uw reputatie met dit soort “vermaak”! U bent gewaarschuwd.

  • Carel

    Meneer Frans Bosch

    Ook ik ben een beetje vakantieganger maar kom heel vaak op Vlieland, en ga regelmatig met de Vliehorsexpress mee, U zegt het zelf al , stromende regen, sávonds.. misschien kon het niet anders , was het al vroeg donker, uw kleur van een gesprek zet de toon, dat doet u ook hier, hier wordt Vlieland niet beter van…

    was toch iets vriendelijker, en ga niet meteen overal uw ongenoegen uitten!! dat maakt uw verhaal alleen maar zwakker…. en u wordt er ook niet beter van!!

  • Nils

    Beste Meneer Frans Bosch,

    Deze avond zal mij nog lang heugen. Ondanks dat het weer tegen zat, hield de groep het goed vol op de hors, stoere mensen die wisten waar ze voor kwamen. Veelal het regenpak mee ging men goed voorbereid op pad. Het vuur werd extra hoog opgestookt en de muziek, die u in uw klacht niet eens benoemd, speelde ondanks de regen gewoon door, langers zelfs dan normaal. Die muziek werd o.a. door mij gemaakt (Folkduo Drijfhout, in dit geval Drijfnat). Het feit dat we gewoon doorspeelden ondanks de regen geeft lezers die er niet bij waren misschien een beeld van hoe sfeer en weer waren. Het is overigens op zijn minst opmerkelijk dat onze muziek en verhalen kennelijk volledig langs u heen zijn gegaan.

    In de folder staat trouwens duidelijk dat 's avonds het huisje niet geopend is. Door harde wind is er soms geen “punt” en zeehonden zijn wilde dieren, op een mooie avond is de kans inderdaad groter. Misschien is een volgende keer naar Artis een beter idee.

    Natuurlijk is het nooit leuk als op zo'n avond het weer tegen zit, maar ik denk dat wij en de mensen van de Vliehors Expres er alles aan gedaan hebben om er toch het beste van te maken.

    Een ieder is natuurlijk vrij om te klagen en te waarschuwen. Met genoemde aanvullingen denk ik dat een ieder zeer wel in staat is om uw waarschuwing op waarde te schatten.

  • Carel

    Heel apart.. precies wat ik al dacht .meneer had toch wel een erg grote mond…jammer.. hopelijk kan hij hier zn excuus aanbieden!!!!

  • Carel

    Hoi Nils,

    de Vliehors express hoeft zoch noet te verdedigen. Iedereen begrijpt dat meneer Bosach het echt niet snapt.. en ik riep iedereen op Ga een keer mee met de Vliehorsexpress en ga genieten van de Muziek van Drijfhout bij een avonddtocht het isa meer dan de moeite waard!!

  • Jetze

    Carel,

    De vliehorsexpres hoeft zich hier inderdaad niet voor te verdedigen, maar de uitleg die ze gaven, geeft wel een ander beeld van de situatie.

    Dat er geen zeehonden te zien waren kan aan van alles liggen. Misschien heeft meneer wel gelijk, hebben ze geen zeehonden gezien, lijkt me ook logisch, 's avonds als het donker is. Er staan natuurlijk geen lantaarnpalen op de vliehors (oke de vuurtoren van texel).

    Ook werd er gezegt dat het reddingshuisje niet open was, dit is al een aantal jaren niet meer zo, en ook al zou deze open zijn, dan zou nog niet iedereen erin kunnen.

    De wijze waarop meneer met deze klacht kwam vind ik eveneens slecht. Als u een klacht heeft richting de vliehors expres doe dat dan via het VVV of hun website, en ga niet Vlieland een slechte waardering geven, want de Vliehors expres is een unieke attractie die niet mag verdwijnen.

  • Carel

    Hoi Jetze…

    Misschien een betje andere woorden, maar bedoel hetzelfde!!

    Niet via een internetsite… Thanx!!

    Vliehorsexpress en Vlieland zijn TOP!!

  • Stinger

    Carel en Jetze, beiden Vliehors Expres (VE) fans, vinden dat je een klacht niet op het internet mag zetten.

    Als je blij bent met de VE, dan mag je het zeggen, ook op het internet, als je ontevreden bent, dan moet je dat maar in stilte doen.

    Carel denkt zelfs dat een dat ‘Vlieland hier niet beter van wordt…..’

    Vooral dat puntje, puntje, puntje….. Dat wij maar even goed beseffen dat….

    Ik ben wel benieuwd waarom Vlieland hier niet beter van wordt.

    Een klacht houdt een ondernemer scherp, doet hem nadenken over de kwaliteit van zijn dienstverlening. Tenminste, als het goed is.

    Daarop komt Niels voorbij om het e.e.a. te duiden en die geeft daarbij nog eens een sneer dat meneer maar naar Artis moet gaan om zeehonden te zien.

    Zijn reactie heeft een hoog ‘Wij van wc-eend adviseren wc-een gehalte’, de slager die zijn eigen vlees keurt.

    Uiteindelijk zijn Carel en Jetze, na de VE opgehemeld te hebben, er het over eens dat klagen niet mag op het internet.

    Wonderlijke redenatie.

    Frans Bosch heeft een hoop geld betaald, en was teleurgesteld over hetgeen daar voor geleverd werd. Naar mijn idee heeft hij alle recht hier over te reclameren.

    Dit deed hij eerst bij de VE zelf, maar kreeg daar een grote mond. Begrijpelijk dat hij dan vervolgens zijn hart op het internet lucht.

  • Nils

    Beste Stinger,

    Uiteraard heeft een ieder het recht om zijn mening over een product te geven. Een ieder is vrij om dit op een forum als dit te schrijven. Wanneer het om een product gaat waar ik zelf aan mee werk neem ik dan ook de gelegenheid om hier op te reageren. Wij werken al jaren hard en met veel plezier om de avondtochten een succes te maken. Wanneer er dan klachten zijn is het erg jammer om te lezen dat er een onvolledig verhaal wordt verteld en dat meneer waarheid niet verteld. Uiteraard heb ik navraag gedaan bij de VE. Meneer verteld dat hij de volgende dag was gaan klagen. Dit blijkt pas veel later op vrijdag vlak voor vertrek van de boot te zijn geweest. Op deze manier heeft de VE niet meer de mogelijkheid gekregen om meneer een middag rit aan te bieden, met bezoek aan het reddingshuisje, punt en zeehonden. Dit was wel de mogelijkheid geweest als meneer inderdaad de volgende dag zijn ongenoegen kenbaar had gemaakt. Hierbij komen de onvolledigheden zoals ik die al eerder heb aangegeven.

    Deze klacht is ook bij de VE zelf en via het VVV binnengekomen. Uiteraard is dit tijdens een vergadering besproken en hebben wij de gang van zaken tijdens de bewuste avondtocht geëvalueerd. Elke klacht wordt altijd serieus genomen.

    Meneer zet nu echter een klacht op internet die afbreuk doet aan ons product, waarin een halve waarheid wordt verteld en verkeerde weergave van feiten. Ik weet niet of dat wel helemaal eerlijk is ten opzichte van de VE

  • Carel

    Hallo Stinger..

    De grote mond….. laat me niet lachten dhr van denBosch heeft zich zeer onbehoorlijk gedragen en ging schreeuwen en dreigen ..doe normaal en ja ook hier de toon maakt het gesprek, een dreigende van den Bosch zal in zijn leven nog veel moeten leren en eens in zn spiegel kijken, als hij op een normale wijze zijn beklag had gedaan was het naar waarde opgelost. maar nu ja van den Bosch ga naar artis maar niet voor de zeehonden…