Gat in de dorpsstraat!

  • Vlielandveteraan

    Wordt eerst m'n knusse en gezellige oude hotel Kaap Oost vervangen door een buitenproportioneel yuppenonderkomen, waar mensen verblijven die zó kaks praten dat ze nauwelijks te verstaan zijn. Vervolgens wordt mijn oude stamkroeg, waar ik menig gezellig uurtje doorgebracht heb, vervangen door een lege fietsverhuurder. En als klap op de vuurpijl wordt het hele pand zelfs gesloopt!! Komt er een ijssalon voor in de plaats. Alsof er op het hele eiland nergens anders een ijsje te krijgen is! Hoeveel kan een oude toerist die al veertig jaar op het eiland komt verdragen! Om over de kilo's hondenstront in de dorpsstraat nog maar te zwijgen! Fietsen worden zonder blikken of blozen midden op de stoep of half op straat neergepleurd, zodat er bijna geen doorkomen meer aan is. Het lijkt Amsterdam wel! En zo gaat ook het ooit zo rustige en gezellige dorp Oost-Vlieland helaas steeds meer op de Randstad lijken. Rust en ruimte? In het dorp in ieder geval niet meer!

  • Cootje!

    Tja, dat heet nou vooruitgang, ik vind ook niet alles mooi hoor, maar de eilander ondernemers moeten ook aan hun portemonnee denken. Maargoed, er is de laatste jaren veel veranderd op het eiland, maar vergelijk dat eens met andere toeristische plaatsen, volgens mij valt het op Vlie dan wel mee