Binnenkort is het weer zo ver!!

  • bino

    In de Herfstvakantie gaan wij weer een weekje naar Vlieland, met vrienden + kind die nog nooit op Vlieland zijn geweest.

    Het is wonderbaarlijk dat sommige nederlanders nog nooit op Vlieland zijn geweest maar wel op de andere eilanden, terwijl Vlieland er toch ver boven uit schiet qua eiland…( voor mij is Vlieland de mooiste waddeneiland)

    Het is jammer dat er te veel hotels gebouwd worden, de sfeer wordt toch anders en is erg op toerisme gericht, terwijl men daar komt voor de rust en sfeer..

  • Cootje!

    ehm, de laatste keer dat er een nieuw hotel gebouwd is was in 1987, daarna zijn alleen maar hotels verbouwd of vervangen. hoezo teveel?

    Maargoed, genoeg flauwe opmerkingen, het is inderdaad wel zo dat door de loop der jaren veel veranderd is en het toerisme wat gegroeid is. Misschien moet je er wat meer moeite voor doen dan 20 jaar geleden, maar ik kan op Vlie nog steeds dezelfde rust en sfeer vinden, ik blijf er komen.

  • Goeiedag

    Geachte mijnheer Bino,

    U klaagt dat er teveel hotels op Vlieland zijn gekomen.U bent toch schijnbaar niet zo goed op de hoogte.U denkt O.K. Vlierijck is een nieuw gebouwd hotel.Er stond vroeger op dezelfde plaats een hotel waar meer gasten in zaten dan in de huidige nieuwbouw.Kwaliteits verbetering is het juiste woord.Vlieland was het eerste eiland waar de hoteliers aan kwaliteits verbetering gingen doen.Van 2 kamers 1 maken maar wel met bad en toilet. Meer luxe etc. De gast wil dat.Op Vlieland ziet U een betere kwaliteit gasten dan op andere plaatsen.

    Natuurlijk is het wel zo dat het seizoen veel en veel langer duurt dan vroeger.Er zijn altijd wel wat toeristen op het eiland.

    Maar………vroeger hadden wij een hoogseizoen van zo'n 5 weken.Stortemelk stond 5 tot 6 weken vol met 3500 gasten,op Lange Paal stonden 4 velden vol met kampeerders en groepen.In het bomenland stonden op een veldje groepen, in de dorpsstraat werd haast in ieder huis kamers verhuurd plus in de overige straten elk 2e huis waren wel gasten.In de zomerhuisjes in de duinen zaten in ieder huisje 6 tot 8 personen, nu zijn nog niet de helft per huisje plus dat meer dan de helft van de zomerhuisjes niet verhuurd worden.In het hoogseizoen kon je dan over de hoofden lopen.O.K. in de jachthaven lagen natuurlijk maar een paar bootjes.Het seizoen was begin September voorbij.Eigenlijk duurt het hoogseizoen nu nog maar 2 weken, als Stortemelk vol staat maar dan zijn er gemiddeld toch zo'n 500 gasten minder op dat terrein.

    Dus…….niet zeuren over te toeristisch.Het toerisme is een zeer belangrijke werkgever vergeet dat ook niet.Een hele grote werkgever

    > In de Herfstvakantie gaan wij weer een weekje naar Vlieland,

    > met vrienden + kind die nog nooit op Vlieland zijn geweest.

    > Het is wonderbaarlijk dat sommige nederlanders nog nooit op

    > Vlieland zijn geweest maar wel op de andere eilanden, terwijl

    > Vlieland er toch ver boven uit schiet qua eiland…( voor mij

    > is Vlieland de mooiste waddeneiland)

    > Het is jammer dat er te veel hotels gebouwd worden, de sfeer

    > wordt toch anders en is erg op toerisme gericht, terwijl men

    > daar komt voor de rust en sfeer..

  • bino

    Hallo Cootje en Goeiedag,

    Misschien is mijn berichtje bij sommige verkeerd gevallen of verkeerd begrepen!

    Ik bedoelde min of meer dat Vlieland ( waar ik er overigens al 30 jaar kom) veel aandacht besteed aan de hotels, niet dat ik dit verkeerd vind maar de uitstraling zoals bijvoorbeeld “Vlierijck” past niet in het geheel ( dak is van riet en het inmens groot.. bij aankomst op de boot is Vlierijck erg aanwezig en dat is jammer, het had lager gemoeten en minder aanwezig.

    Ook ik betrek in appartementen of zomerhuisjes maar mijn gevoel bij de luxe hotels is nooit positief geweest en dat is voor een andere juist een pluspunt ( verschil moet er zijn..)

    Natuurlijk kan ik nog steeds de rust en de sfeer vinden en dat zal ook altijd blijven…

  • bino

    Hallo allemaal,

    De zin “te veel hotels gebouwd worden” was inderdaad niet correct geschreven door mij, hierdoor schets een verkeerde indruk…sorry.

    Zal voortaan iets voorzichtiger zijn met mijn woorden.

    Veel hotels verbouwd worden was beter op zijn plek…soms moet je met de tijd mee gaan en soms is het iets te veel van goede..