Zou het niet beter zijn om op 1 veldje van de camping Honden toetestaan

  • Honden-vriend

    Hallo

    Ik vind Vlieland een mooie eiland om te wandelen door de duinen en langs het strand en bij de kroonpolders. Maar er is een grote belemmering beide camping plaatsen zijn verboden voor Honden en ik ga niet wandelen zonder mijn lieve hond er bij.

    Zou het niet beter zijn als er op de campings : Langepaal en Stortemelk 1 veldje is waar je wel honden mee mag nemen., Een huisje huren is mij te duur en daarom zal ik zo lang de campings verboden voor honden zijn gewoon in het wild mijn tent op zetten verstopt tussen de struiken en in de dalen zodat ik niet betrapt word. Dit heb ik al meerdere keren gedaan. Want wassen en douche kan in Vlieland gewoon in de haven dus ik hou me wel schoon als ik een weekje wild kampeer Zodra honden zijn toegestaan op een gedeelte van een camping of zo dan ga gewoon legaal kamperen want ik veel liever doe. Op andere wadden eilanden is er wel mogelijkheid om te kamperen.

    MVG

  • Jetze

    Dit is nou een moeilijke kwestie,

    ik kom al 13 jaar op stortemelk, en omdat er geen honden zijn, kan je 's morgens gewoon op blote voeten de camping over, omdat er nergens bijv. poep ligt.

    En dan kom je op kwestie 2, stortemelk is een groot terrein, je zou kunnen zeggen neem dan een klein stukje waar honden mogen komen,,

    Maar daar zal je dan maar naast staan, een stuk, allemaal honden, geblaf en alles, een hond die losloopt een gaat poepen op de camping en plassen tegen tenten,

    Als we moeten stemmen :

    Honden naar Vlieland : JA

    Honden naar Stortemelk : NEE

    Honden naar lange paal : MAAKT MIJ HET WAT UIT 'K KOM ER TOCH NOOIT

  • Cootje!

    Een veldje waar mensen met honden mogen komen zie ik niet zo veel bezwaren tegen, maar als je dat voorstelt omdat je bijvoorbeeld een huisje te duur vind, dan vind ik dat flauwekul. Omdat jij een huisje te duur vind moet de camping zich maar aan jou aanpassen. Een veldje voor mensen met honden kun je over discusiëren, maar niet om deze rede

  • Jetze

    jah, hier ben ik het helemaal mee eens

    Als of een camping goedkoop is

  • Honden-vriend

    Ik word door de commercie terreur van de ondernemers op de waddeneilanden wel gedwongen een huisje te huren. Ik kampeer wel wild en douce mij wel in de haven.

    MVG

  • Jetze

    ik zal het doorgeven aan de havenmeester :

    Kijk uit voor een man, van buiten de haven, die gebruikt maakt van voorzieningen

  • Honden-vriend

    Ik betaal gewoon de douce omdat er een munt stuk van 50 cent in moet. Dat zal die man een worst wezen.

    MVG

  • thea

    Het is voor mij de belangrijkste reden geweest om niet meer op de camping te komen, wat ik overigens wel heel erg jammer vind.Kwam al 38 jaar op de camping. Maar ik wil niet zonder de honden naar Vlieland. Deze discussie heb ik 10 jaar geleden ook al eens aangezwengeld, maar er kwam geen sjoege.

    Onzin natuurlijk, er zijn zoveel campings waar het prima gaat, een apart stukje voor honden.

    ( Het is overigens voor mij geen excuus om dan maar wild te gaan camperen, dat vind ik asociaal, als iedere hondenbezitter dat gaat doen…..)

  • gandalph

    Wij komen ook al jaren niet meer op Stortemelk omdat de hond niet mee mag. Hebben voor Denemarken gekozen en “Stortemelkachtige” campings gevonden waar de hond wel welkom is. Onze ervaring is dat hondenbezitters het wel uit hun hoofd laten om poep op de camping rond te laten slingeren, poepzakjes worden gebruikt om ongelukjes op de camping te voorkomen. Onze hond wordt ook buiten de camping uitgelaten en niet op de camping. Een apart veldje met honden lijkt mij geen succes. Te veel honden in één gebied. Ik zou dan liever een maximaal aantal toelaatbare honden per week vaststellen o.i.d. Loslopende honden op de camping heb ik niet meegemaakt. In Denemarken moet je je hond aan de lijn houden op de camping.

  • marianne

    Het zijn altijd de honden die het doen. Kijk maar eens in de natuur hoeveel rotzooi wij mensen maken. Daar loop ik altijd en daar wordt ik nou kotsmisselijk van. Tevens al die kkn. op de camping die ‘s nachts, ’s morgens en overdag zitten te schreeuwen.Nog even dit, ik hou van kkn. hoor, anders krijg ik daar weer een opmerking over.