Met honden naar Vlieland

• Henk en Willy

Wij komen al sinds 1996 met 2 Golden Retrievers naar Vlie.

We hebben nog nooit geen problemen gehad met het huren van een woning in de duinen (Duinkersoord). Het valt ons echter op als vaste bezoeker dat de eigenaren van woningen steeds sceptischer staan tegenover mensen met honden, vanwege slechte ervaringen uit het verleden.

Ons verzoek aan de eigenaren van honden:

Bewoon de huizen net als thuis, laat ze netjes achter en zorg ervoor dat er geen vernielingen plaatsvinden; gebruik de tuin niet als uitlaat plaats, mocht dit onverhoopt gebeuren, ruim het dan op.

Het kan toch niet zo zijn dat hondeneigenaren hun eigen glazen ingooien!

Bedankt voor uw medewerking

• Honden-vriend

camperen kan al helemaal niet met honden.

raar beleid is dat en er zijn daardoor mensen die zomers wild gaan kamperen omdat honden verboden zijn op campings , dat doe ik echt niet alleen. Je kunt je toch wassen in de haven als je wild kampeerd.

MVG

• Cootje!

dat is helemaal geen raar beleid, op de campings zijn heel veel mensen die niet van honden houden en als je met een hond naar de camping gaat wil je je hond toch ook niet continu aan de lijn houden? ik kan me voorstellen dat je wel honden wilt toe staan, maar het geeft gewoon een aantal lastige problemen.

• Honden-vriend

Je kunt het toestaan ook beperken to 1 veldje dus een gedeelte van de camping. en op het strand en rond om de bossen bij het dorp kan die los.

Het is gewoon dieren-rassisme

• Cootje!

dat zou inderdaad een oplossing zijn. Volgend probleem is dan echter wel hoe je dat veldje gaat afbakenen, het karakter van stortemelk is juist de openenheid van het duinlandschap. Maargoed, er zijn mogelijkheden. Ik vind trouwens de term dieren-racisme wel ver gaan hoor…

ik heb hier op het prikbord trouwens ook van iemand gelezen dat ie met een hond naar de camping wil omdat ie een andere accomodatie te duur vind. dat gaat me echt te ver, want ik vind niet dat een camping zijn beleid moet aanpassen aan hondenliefhebbers die uit budgettaire redenen naar de camping willen.

• Honden-vriend

de ondernemers op vlieland zien al liever helemaal de campings verdwijen en dan zetten ze er huisjes op die ze duur kunnen verhuren.

Jij bent zeker iemand met veel geld en kan dan makkelijk in de portomonee van andere kijken.

De commercie onderneming kan niet meer logisch denken.

na de volgende verkiezing word de Sp lekker groter dan pvda.

Ik stem partij voor de dieren die dan ook nog wat zetels krijg .

• Cootje!

Jij bent zeker….. nee, zo iemand ben ik zeker niet, ik kom zelf geregeld op de camping. en als ik zo iemand zou zijn? mag ik dan niets zeggen? maar terug naar het onderwerp: ik vind gewoon niet dat je een beleid moet afstemmen op een hele kleine groep mensen (mensen die zowel een hond als een klein budget hebben). Als je per se met je hond naar Vlieland wil zijn er gewoon mogelijkheden, alleen als je eisen aan je accomodatie gaat stellen zijn er nou eenmaal accomodaties die niet geschikt voor je zijn.

ik vind de discussie wel zinvol hoor, maar kom dan met goede argumenten.

Ik snap trouwens niet wat je wilt met je uitlatingen over politieke partijen, volgens mij heeft dat hier helemaal niets mee te maken.

• Laura

Ook ik kom regelmatig op stortemelk. Honden zijn er niet toegestaan en tja, daar kunnen we over discussieren. Ik moet eerlijk zeggen, als er 1 veldje voor mensen met honden zou zijn, dan zou ik niet graag naast dat veldje staan. Afbakenen voor hondenpoep zou nog wel lukken, maar honden maken ook geluid…

Ik denk dat Vlieland er bewust voor heeft gekozen om honden niet toe te staan op campings. Net zoals caravans… discrimineer ik nu caravan-houders???

Nee, zonder elkaar verwijten te maken zal iedereen zich neer moeten leggen bij het beleid van Vlieland.

Een politieke discussie lijkt me hier ook helemaal niet van toepassing…