Structuurvisie

• Karel

Zoals iedereen misschien gelezen heeft op de gemeente website www.Vlieland.nl is Vlieland bezig met een nieuwe structuurvisie.

De structuurvisie legt voor de komende jaren de keuzes voor ruimtelijke ordening vast. Er is inmiddels een brainstorm avond gehouden in Bruin en binnenkort zijn er sessies met de bevolking.

We weten natuurlijk ook dat de gemeente een groot deel van haar ‘vrije’ budgetten de komende jaren besteed aan de nieuwe jachthaven. Dus hoeveel ruimte (zowel kwa budget als kwa aandacht) er is om andere ruimtelijke ontwikkelingen aan te pakken is niet echt duidelijk.

Wie heeft er nog leuk, opbouwende ideëen voor de ruimtelijke ordening van Vlieland in de toekomst…

Een 2de strandtent bij de Bolder?

• Cootje!

dat is inderdaad een erg leuk idee! alleen is het de vraag of dat te realiseren is. ik vermoed dat de uitbater van de bestaande strandtent deze realisatie in de weg zal staan…

• Fix

Geen reacties", 't gaat niet lukken.

Maar even over dit onderwerp, Structuurvisie. Ik lees eigenlijk niets meer over de ontwikkelingen aan de westkant van Vlieland. Wel zijn er enkele huisjes vervangen bij het Posthuis. maar ik bedoel eigenlijk meer daar rond het Cavelerie-kamp. Zoals Karel al suggereerde zal er wel weinig overblijven in het budget. Ruimtelijke ontwikkelingen buiten de Jachthaven zullen zonder subsidie vrijwel niet haalbaar blijken te zijn. Dacht ik toch even dat Vlieland Outdoot Centrum een leuke invulling kon geven aan sommige gebouwen van het Cavelerie-kamp… De Vliehors Express had mijns inziens daarbij ook prima kunnen meedoen. Maar wie weet, allemaal toekomst muziek…