Vlielands prikbord hartstikke dood!
Ja, het is helemaal duidelijk, webmaster Harrie van Barneveld heeft het prikbord hoogstpersoonlijk een neqschot gegeven toen hij de verplichte registratie heeft ingesteld.
Kijk voor de aardigheid eens bij de webstats, rechts onder aan de pagina.
De conclusie is overduidelijk; verplicht inloggen vanaf eind april;
April 2006 aantal pageviews -17,5 %
Mei 2006 aantal pageviews -13,1 %
Juni 2006 aantal pageviews -30,0 %
Juli 2006 aantal pageviews -28,0 %
Voor de verplichte registratie zat er een voortdurende stijgende lijn in het aantal pagesviews, na de registratie is er voor het eerst sinds het bestaan van het Vlielander prikbord een afname, een dramatische afname.
De vraag of het prikbord op sterven na dood is, kan positief beantwoord worden.
Degene die nog wat sjeu aan het prikbord gaven hebben kennelijk geen zin om zich te registeren.
Die zijn zich bewust van het feit dat er op die manier aan de anonimiteit wordt getornd.
Want er waren ooit bespiegelingen en openbaringen die stof tot praten gaven, niet alleen op het prikbord, maar ook aan de koffie- en stamtafel.
Ik breng in herinnering de meesterlijke stukjes van Bertus Bokkendal, de kritische noten van Prikker, de relativerende stukje van Robin, de instemming van Roelof, de tegenspraak van Neefje en zo vergeet ik waarschijnlijk nog een aantal vaste reaguurders.
Deze hebben allemaal afgehaakt. Geen begrip voor de buiging die de webmaster heeft gemaakt voor de critici op de bijdrages op het prikbord.
De ondernemer van Vlieland dreigde met advocaten, andere ondernemers die gefileerd werden spaken de webmaster aan, weer anderen voelde zich ook gekwetst. Dus, slechte service, slecht eten, politieke spelletjes, manipulaties, je zult het nergens meer vinden.
Webmaster Harrie, ook ondernemer, koos eieren voor zijn geld en timmerde het prikbord dicht. Daarmee aan te geven dat standvastigheid niet bepaald een eigenschap is van de webmaster.
En daarmee kwam een einde aan het prikbord.
Ik heb nog eenmaal ingelogd om dit kwijt te kunnen, en log vervolgens uit.
Om hier noooooit meer te komen.
Er zijn nog zoveel andere, leuke, democratische, ongecensureerde prikborden en weblogs waar ik naar hartelust mijn ei kwijt kan.
Stinger