Werk en woning hoe te zoeken

• Oscar

Hallo ,

Wie weet waar ik het best kan zoeken naar een baantje en woning/appartement op vlieland.

Baantje mag echt alles zijn, dus wie wat weet.

Moet helaas mijn huidige woning in Amersfoort verkopen nadat mijn vriendin is weggegaan. En kan dit alleen niet betalen.

Heb wel een hond, maar die vond het altijd prachtig op vlieland.

Vandaar dat ik daar het liefste heen wil,voor vast werk. Heb geen horeca ervaring maar er zijn toch ook zat andere baantjes, desnoods op de camping.

Ben bereid alles aan te pakken.

• Vlielandveteraan

Hallo Oscar,

Lullig voor je dat je relatie gestrand is en dat je nu het mooie Amersfoort wilt ontvluchten. (ik woon er zelf ook en wil er nooit meer weg!!) Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met het gemeentehuis in de dorpstraat en daar maar je probleem gaat uitleggen. Zij zullen je ongetwijfeld wel verder kunnen helpen. Veel succes!!

Groeten,

Vlielandveteraan

• Oscar

Dat is inderdaad een idee. Zeker vanwege de huisvesting.

En ja, amersfoort is mooi, vind het ook jammer dat ik er waarschijnlijk niet kan blijven. Maar sommige dingen heb je niet voor het kiezen.

Bestaat er iets van een uitzendbureau op vlieland?

• zeepier

ga zeker niet op de bonnefooi naar vlie, het vinden van een huis is heel erg moeilijk. je ziet het iedere keer weer, gelukzoekers die alle schepen achter zich verbranden en hopen op een beter leven op vlieland. helaas valt dit meestal tegen…….tenzij je een tonnetje of vier op de bank hebt staan. dan zijn er mogelijkheden. Wil je in aanrmerking komen voor een huurwoning dan moet je economisch gebonden zijn en dan nog kan het, ik begrijp dat je alleen bent, nou ja met hond dan, enige jaren duren voor je in aanmerking komt voor een woning. 'swinters is er dan meestal wel een vakantiewoning die je een tijdje kunt huren maar zomers zal de enige optie een tentje zijn. En dan heb jij een probleem want honden zijn daar niet toegestaan.

• fanatique

volgens mij hoef je tegenwoordig niet meer economisch gebonden zijn aan een woonplaats