Beste Prikborders,
Zoals jullie gemerkt hebben heb ik de prikborden voor Vlieland, Terschelling, en Schiermonnikoog ook omgezet naar ‘inloggen verplicht’ (bij Ameland was dit al langer het geval). Dit is voor de gebruikers éénmalig even een handeling, maar daarna merk je als gebruiker er weinig meer van. Je hebt maar 1 inlogcode nodig voor alle Startpagina prikborden.
Waarom zul je je afvragen?
In toenemende mate zijn er ‘incidenten’ bij het gebruik van de prikborden. Deze incidenten variëren van:
- mensen die onder de naam van iemand anders berichten plaatsen; tot
- boze briefjes en telefoontjes naar mij van mensen/bedrijven die op het prikbord genoemd worden; tot
- telefoontjes en brieven van de advocaten van mensen die vinden dat berichten op het prikbord hun goede naam en eer aantasten.
Ik wordt daar als webmaster op aangesproken. Daarom monitor ik alle prikborden zo goed mogelijk, lees achteraf bijna alle postings woord-voor-woord, en als het te regelmatig de spuigaten uitloopt zelfs vooraf. Dit kost veel tijd. Ik wordt vervolgens ook aangesproken door prikborders als ik hun postings niet plaats of verwijder. Kortom als webmaster doe ik het nooit goed en bevind ik mij tussen wal en schip.
Hoe dan? Prikborden maar opheffen? Dan pak je met name de 99% die zich wel normaal gedraagt en zinvol gebruikt maakt van het prikbord. Op het Ameland prikbord heb ik een tijd terug toen het daar misging ‘inloggen verplicht’ aangezet en sindsdien gaat het daar goed, mogelijk omdat het iets minder annoniem is geworden?
Daarom heb ik er voor gekozen om ook de andere prikborden op ‘inloggen verplicht’ te zetten. Ik hoop van harte dat iedereen daardoor op een positieve manier gebruik kan blijven maken van de prikborden voor Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog.
Harrie