Paardrijden op Vlieland

• Elsa

Even een reactie op Zwaantje:

19 euro lijkt een heel groot bedrag , maar de paarden en pony's moeten toch ook hiervan eten en verzorgd worden.

En dan diegene nog betalen die dit allemaal verzorgen en de ritten begeleiden.

• Cootje

heb je er weer een die nog in guldens denkt…. waarom hoor ik nou nooit iemand zeggen dat we inmiddels ook 5 jaar inflatie verder zijn dan daar waar het guldentijdperk eindigde? ik zal echt niet zeggen dat de nederlander er qua koopkracht op vooruit is gegaan hoor, maar probeer alsjeblieft eens de zaken in de juiste proporties te zien. en zwaantje, als je het geld er niet voor overhebt, dan laat je het toch gewoon? ook een manege kan niet van de wind leven. maargoed, we dwalen alweer af van de vraag die saskia stelde…

• Julia Jorna

Ik werk bij de Seeruyter en als je ziet wat er in een manegebedrijf allemaal aan onkosten bij komen en zijn: Voer, verzorging van de paarden, loon voor het personeel, huur gebouw, onderhoud etc etc etc. Daarbij komt ook kijken dat dit allemaal via de boot op het eiland moet komen, ook niet goedkoop. Ook is de manege een FNRS manege met veiligheidscertificaat. Dat houdt o.a. in dat de manege op veiligheid is goedgekeurd en daar komen ook een aantal eisen bij kijken die kosten met zich meebrengen wil de manege dit behouden. En Vlieland is een toeristisch gebied dus: In de zomer en vakantieperiodes zijn er veel klanten, s'winters is de drukte weg.

Dit moest ik even kwijt!

Ik zou zeggen: kom eens rijden bij de Seeruyter! Gegarandeerd een leuke rit!

Groetjes Julia