Honden op vlieland

• Susan

Hallo,

Graag zou ik deze zomer op vakantie gaan naar Vlieland maar ben op dit eiland helemaal niet bekend.

Zelf heb ik 2 honden die ik dan mee zou nemen.

Wie kan mij informatie geven over de mogelijkheid om met de honden te lopen op Vlieland en ook of dit aangelijnd kan of los. Dus welke plaatsen en welke regels er gelden.

Alvast bedankt

Groeten Susan

• Paul

Honden mogen los in de bossen en op het strand. Volop vrijheid voor ze dus!!

• Pluto

Hallo,

Op de site van SBB staat het volgende:

Op het strand en het oostelijk deel van Vlieland (ook in het bos rond het dorp), mag uw hond los lopen. Ten westen van het bos rond het dorp moet uw hond aan de lijn. Let op de borden! Ook in het dorp zelf geldt een aanlijngebod.

http://www.staatsbosbeheer.nl/ontdek/bijzonderenatuurgebieden/details.asp?LOC_ID=14&Part=4

• rakker

• Robin

Helaas @!#$ negentig procent van de vlielander honden gewoon in de dorpsstraat.

Kan me best voorstellen dat de sterke arm beste boetes uitschrijft als zo'n beest los door de dorpskern loopt.

Dat gezegd hebbende, kan ik u mee delen dat ik idd ook vind dat Odie aan de lijn moet. (eigenlijk vind ik dat ie een nekschot moet hebben, maar dat vind ik zo sneu voor mijn moeder)

Groetjes

Robin

• aandelijn

Robin, ik ben het geheel met je eens. Het is onvoorstelbaar hoe weinig menig Vlielander de hand in eigen boezem steekt. Als ik 's winters op Vlieland ben, en dan zijn er weinig gasten, en nog minder met honden, dan ligt de Dorpsstraat nog vol met poep. Om maar niet te spreken van sommige stukjes duin en bos waar je kinderen dan lekker spelen en glijen in de poep. Het is wel erg makkelijk om dit (en andere zaken) af te wentelen op de gasten. Maar deze discussie is, in algemene zin, al eens uitgekauwd op dit prikbord dus laten we die niet opnieuw beginnen.