Dubloen gezocht

• schatbegraver

Ik ben nog steeds op zoek naar een “gouden” dubloen.

De betreffende munt is uitgegeven ten tijde van het Lutine-jaar en er waren 6 verschillende in omloop: Zilverkleurige halve dubloenen en goudkleurige hele dubloenen. De serie bestond uit 2 exemplaren voor Terschelling en 2 exemplaren voor Vlieland. Door een misverstand oid werd de Vlielandse variant twee-talig uitgevoerd (Vlieland / Flylân). De tweede slag werd dus aangepast en er circuleerden na verloop van tijd dus 4 verschillende vlielandse dubloenen waarvan 2 zonder Flylân. Ik mis dus specifiek de hele dubloen zonder Flylân.

Mocht u er een over hebben of willen verkopen hoor ik dat graag.

Tevens zoek ik nog plastic consumptiemunten van De Oude Stoep, nog van vóór de Sannes-tijd.

groet'n

Folkert

• ex-bewoonster van Vlie

Hallo schatgraver,

Ik heb even bij mijn ouders geïnformeerd en ik vraag me af of voor de Sannes-tijd al wel met munten werd gewerkt… Volgens mij gebruikten ze toen gewoon kaarten..

• Vickelien

Die oude “Oude Stoep-munten” zijn rood & zwart, met de afbeelding van de voorgevel van de Oude Stoep erop.

• Vickelien

Ik weet zeker dat er munten waren. Ik heb ze zelf namelijk in bezit gehad.

• Vlielander

hey folkert ik heb nog een gele stoepmunt en een rode moeten we maar contact opnemen als je ze wild. groetjes Rinske

• schatbegraver

Volgens mij heb ik die al, maar laat maar eens zien. Volgens mij heb je mijn nummer…

Heb ook nog wel een leuke voor jou denk ik.