Ethiek tijdens opkleden

• inboorling

Nu de taalpolitieagenten en spellingsnazi’s weer aan het woord geweest zijn, is het misschien zaaks om even serieus in de gaan op wat Robin stelt.

Er was inderdaad een broer en zus die het nodig vonden om een tamelijk persoonlijke kwestie te persifleren.

Dit was totaal ongepast en leende zich beslist niet voor zoiets als het opkleden.

Het meest ergerlijke was nog dat deze broer en zus kennelijk heel goed de splinter in de oog van een ander zien, en nog steeds de balk in eigen oog niet hebben gezien.

Ze hadden beter hun eigen familiesituatie aan de kaak kunnen stellen; daar wordt gescheiden, een woning in duinwijk met vette winst verkocht en vervolgens weer twee gemeentewoningen in gebruik genomen.

Maar ja, het is import (zie voorgaande discussie) en die mag dat.

• Robin

Tja, nou,dus,okee…

Waren er misschien nog mensen die inhoudelijk wilden reageren op dit thema?

Groetjes en tot ziens bij de koek en zoopie…

Robin..

• Drinkbaar Nederland

Ben je dan een “echte Vlielander” als je tijdens opkleden buiten ethische proporties op iemand, waarmee je naar jouw mening nog een appeltje te schillen hebt, je frustraties wilt botvieren?

Sorry, moest even…

Cootje

P.s. Is er nog iemand die in dit bericht taalfouten dan wel spellingsfouten vind?

• Robin

Hallo drinkbaar!!

Ja! Ik! Sorry..

Vind moest in het laatste geval toch echt met DT…

Maakt niet uit joh. Als de strekking maar duidelijk is.. Maar sommige mensen maken er echt een potje van.

Een trema of koppelteken vergeten vind ik geen ramp. Maar het weg laten van de basis leestekens, of een slordige zinsbouw vind ik vaak wel een kwalijke zaak hoor.

Wens je een fijne decembermaand toe…

Robin

• Robin

Ja!!

Ik ben van de partij.nl

Dag moeders..

Zoonlief..

• Drinkbaar Nederland

tja, inderdaad, het moet met DT… goed gevonden! :-)

maar inderdaad, de strekking is duidelijk… jij ook een fijne decembermaand!

• Patu

Tineke, het volgende:

Het gebruik van de apostrof is altijd correct. Echter, de apostrof mag weggelaten

worden als er geen kans is op verkeerde uitspraak.

Dat is inderdaad het geval met IEMANDS.

Maar IEMAND'S is dus gewoon correct.

We hebben dus beiden gelijk. Het kan, in dit geval, allebei.

Zie ook de Schrijfwijzer van Renkema, vijfde druk, pagina 168, punt 6.