Ethiek tijdens opkleden

• Robin

Hallo mede-eilanders…

Volgens zeer betrouwbare bronnen was het opkleden ook dit jaar weer een groot succes. Ik heb een aantal foto's mogen bekijken uit de privecollectie van de familie Woestenburg en ook de foto's op de foto pagina straalden een hoop plezier uit. Jammer dat ik er niet bij aanwezig kon zijn, maar ik hoop echt dat jullie het allemaal gezellig hebben gevonden.

Wel moet mij van het hart dat ik sommige thema's niet gepast vond.. Ik zal niet in details treden, want dat is mijns inziens alweer teveel eer voor de betrokkenen. Maar ik denk dat je ook tijdens het opkleden de grens moet trekken bij iemands prive leven.

Frustraties in de privesfeer in de uitverkoop gooien tijdens opkleden getuigd van weinig klasse en fatsoen als je het mij vraagt.

Een plaagstootje moet kunnen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar hou het leuk..

Iemand hier een mening over?

Groeten

Robin

• Ricochet

Wou je zeggen dat je veel ethiek verwachte bij zo'n drankfeest? (jaja gezelligheid ken die smoezen)

Ben er niet bijgeweest dus ik ga er maar vanuit dat het echt te ver ging, maar dan nog een beetje shockeren mag toch?

Het begint me op te vallen dat de eilanders wel erg bang voor elkaar zijn, oh god als je iets verkeerd zegd. Dat doen de meeste duidelijk alleen achter de rug om, lekker roddelen. De mensen die met een feest als opkleden en als dat soort mensen dan min of meer bewust andere mensen kwetsen, dat zijn gewoon een stelletje Losers. Schop ze eens tegen de schenen. Zo intelligent zullen deze mensen toch niet zijn dat ze jou berichtje snappen.

Dat overdreven netjes schrijven hoef je dus helemaal niet te proberen heeft toch geen zin. En het past ook niet bij de stijl van de meeste berichtjes die je achterlaat.

• Robin

Hee hallo Ricochet…

Ik begrijp er geen snars van hoor.. Dat is het doel van extra netjes schrijven he!! Dat het voor iedereen duidelijk is wat je wil zeggen.

Zit trouwens een knoepert van een schrijffout in mijn stukje.

En als jij hem eruit weet te vissen, mag je nog een keer op mijn stukjes reageren okee? Zo niet, dan stel ik voor dat je eerst even een opfriscursus gaat doen bij een leraar Nederlands naar keuze..

Groeten

Robin

• schatbegraver

Hey Robin,

Getuigt is het volgens mij, maar ik deed buiten mededinging mee zeker?

• Patu

privecollectie = privécollectie

foto pagina = fotopagina

iemands = iemand's

prive leven = privéleven

privesfeer = privésfeer

getuigd = getuigt (deze bedoelt Robin)

• Robin

And the winner is!!!!!!!

Patuuuuuuuuuuuuuu!!!!!

Jij bent wel heel erg puriteins hoor.. (Ik hoop dat ik puriteins goed heb geschreven)

Met een eervolle vermelding voor schatbegraver…

En even een persoonlijk bericht voor ricochet!!

Komen jullie met de kerst nog op Vlieland?

Groeten

Robin

• de Oude Snor

Nu we toch bezig zijn.

“als je iets verkeerd zegd.”

• Import

Dan kunnen we net zo goed nog even doorgaan:

“je verwachTTe ethiek bij zo'n drankfeest”

“jouW berichtje”

Gegroet!

• Import

“iemands = iemand's”

Patu,

Helaas kan Tineke dit niet goedkeuren….;-)

Het is en blijft gewoon ‘iemands leven’

• marian woestenburg

Dit is echt ‘des prikbord’.'

Robin is nieuwsgierig naar een ieders mening over de ethiek aangaande het opkleden, en de discussie verzandt in gewauwel over schrijffouten. In plaats van een opfris cursus Nederlandse taal, lijkt mij een cursus, ‘Hoe scheid ik hoofdzaken van bijzaken,’ beter.

Ik geef trouwens vanaf half januari een cursus korte verhalen schrijven, bij de Vrouwen van Nu. Er kunnen nog cursisten bij.