Achmea kennisquiz

• Ricochet

Tuurlijk heeft die Anouk rechtmatig gewonnen, wel eens waar door geluk en een de kennis. Maar ze heeft eerlijk gewonnen.

ja Jefrey deed het heel erg goed zo niet beter, maar dat neemt niet weg dat hij in de finale verloor, dit gebeurt ook in de topsport en dan klaagt niemand. ja de teleurgestelde fans. Maar goed.

Koningshuis is idd geen algemeen vak, er zijn volgens mij wel scholen die het erbij doen maar verder is het een heeeeel klein deel van geschiedenis, een hoofdnoemer zou het idd niet mogen zijn. En dat mag achmea best wel compenseren.

Anouk heeft eerlijk gewonnen, maar jefrey zou hetzelfde aangeboden moeten krijgen.

Als het geen vlielander geweest zou zijn, zouden de meeste mensen hier er geen aandacht aan besteed hebben, dus ergens nogal hypocriet dat ze het wel doen. Al begrijp ik heel goed er is veel geld mee gemoeid die voor z'n opleiding natuurlijk erg goed uit komt.

Laten we hopen op wat redelijkheid van Achmea. Al is en blijft het een spelletje.

• Vlielandveteraan

Hoe goed kun je je dan voorbereiden op een exact vak als wiskunde, dat toch echt een toegepast vak is waarbij je formules direct moet kunnen toepassen, terwijl geschiedenis, waarvan een onderdeel koninklijk huis is, uitsluitend uit feitenkennis bestaat en niet anders kan worden geleerd dan door puur ouderwets stampen. Jefrey en consorten hadden zich hier wel degelijk op voor kunnen bereiden. Ik geef echter wel toe dat de kans dat een dergelijke vragenronde voorkomt erg klein is. Maar kijk eens naar een quiz als Twee voor Twaalf of Met het mes op tafel. Ook daar moet je maar net vragen krijgen waar je iets van af weet. Dat geldt dus ook voor een quiz die afgestemd is op hetgeen brugklassers minimaal behoren te beheersen.

• hoi

jooo wat @!#$ je…denk je echt dat die anouk dr kennis uit de story heeft?

shit hee…das echt dikke bullshit..jammer voor jeffery maar anouk heeft gewoon gewonnen

• Caatje

hallo, allemaal

Graag mijn reaktie:

In de allereerste uitzending heeft onze zoon voor friesland meegedaan en gewonnen.

Maar ook hij had geschiedenis zelf uitgekozen en door de achema kennis kwis moest hij dan binnen de geschiedenis een gebied kiezen. Geschiedenis algemeen mocht niet. Hij heeft gekozen voor de 2e wereldoorlog. Al jaren zijn favoriete onderwerp, hij was ook de enige die de antwoorden goed had, en de anderen niet. Hij moest binnen Geschiedenis dus beslist een onderdeel kiezen en dat mocht inderdaad ook het koninklijk huis zijn, of de1e of 2e wereld oorlog.. Je moet als kandidaat een onderdeel kiezen, waarvan je veel weet, en als je bv geschiedenis kiest zijn er onderdelen waaruit je moet kiezen.

Bij wiskunde is dat ook zo ( algemeen, of formules)en bij nederlands heb je ook onderdelen. Spelling en bv spreekwoorden en gezegden.

het belangrijkste is HET IS EEN SPEL!!! ook onze zoon had kunnen winnen, hij wist alle vragen te beantwoorden, maar opeens in de schijnwerpers is het toch heel anders. Daarom ben ik nog steeds reuze trots!