Pierepauwen

• Robin

Vrienden!!!!

Vanavond is het weer pierepauwen.

De Vlielander kinderen komen langs de deuren om hun (in veel gevallen zelfgemaakte) lampionnen te laten zien en een liedje te zingen in ruil voor een lekkertje.

Geef gul want het weer is dus traditioneel beroerd.

En willen jullie foto's maken? Ik ben niet thuis en heb dus zwaar de pee in. Lijkt me leuk om op de foto pagina van Vlieland een mooie impressie te zien van de lotgevallen van onze kleine mede-eilandertjes.

Heel veel plezier toegewenst aan zangers zangeressen en luisteraars..

Groetjes

Robin

• anke

Hoi Robin,

Jaha, ik snap je helemaal. Het is 1 van de weinige dingen die ik hier in ons huusje op Lange Paal mis. Geen zingende schatjes aan de deur op 2 november.

Dus alle snoep is voor ons, dat is dan wel weer leuk, want ik zet natuurlijk altijd wel een schaal neer, je weet maar nooit.

(Ik moet trouwens met Pierepauwen altijd aan jou Opa Ties en Oma Alie denken; zij bleven ooit met een enorme schaal blauwe smurfen zitten; Ties poepte er blauw van geloof ik)

Hier ook geen toeterende herauten op 30 april, de “Bel” horen we zelfs met Oosten wind niet.

Trouwens, ook geen Omrop Frieland hier en kabelkrant al helemaal niet, het is wat hoor, leven in de natuur.(Maar we klagen uiteraard helemaal niet!!)

Dus, ik zou wat foto's van 2 november best leuk vinden.

Groet,

Anke.

• roelof

Hoi Anke, Robin,

Om Cruijf maar even aan te halen: `elk nadeel heeft z`n voordeel` (of was het andersom).

Er zijn maar weinig mensen met half Vlieland als `achtertuin`, en de andere helft als voortuin, met het dorp in een klein hoekje daarvan.

Maar idd, in dit digitale tijdperk, waarin nog nooit zo veel foto`s zijn gemaakt is het aanbod op internet van plaatselijke `evenementen` meestal bedroevend.

Bij ons is dat al niet veel beter.

groet, Roelof