restauratie bunker

• schatbegraver

Het moet inderdaad wel mogelijk zijn om iets van de bunkers te restaureren, als je met elkaar de financiering van een potvis kunt opbrengen kun je ook zoiets voor elkaar krijgen. Ook zou je de expositie die nu in de Noordwester hangt daar een permanente plaats in kunnen geven, klein rats,- kuch, -en bonenrestaurantje erin

(de Bunker-restauratie) waar iedereen goedkoop kan bunkeren om een eventuele beheerder van te kunnen betalen en hier en daar wat subsidie lospeuteren. Volgend jaar maar centimeters Bunker verkopen voor 25 euro, met certificaat natuurlijk….

Maar zonder gekheid, ik ben er voor!

Folkert

• Vlieland forever

Voor we met de restauratie kunnen beginnen moeten we eerst advies vragen bij Hus en Hiem. Stel je voor dat we tijdens de restauratie een plank verkeert timmeren. Om de bunkers heen leggen we dan cranberryvelden aan, kunnen we tenminste op één plek al voor 17 september plukken. En wie weet er nog een geit om bij de ingang te zetten? Ja, dat gaat goed komen.

• Kappa

Dat cranberryveld was er vroeger al bij de Oost-batterij en de voormalige vuilstort (Zonnedauw kwam daar trouwens ook veelvuldig voor). Ze hadden destijds dat complex nooit met zand dicht moeten spuiten. Ik heb er vroeger veel gespeeld en op ontdekkingstocht geweest. Daar had men een prachtig museumcomplex van kunnen maken. Vandaag de dag is het natuurlijk financieel volkomen onhaalbaar om dat complex uit te graven en te herstellen.

• Robin

En volgens mij is negentig procent opgeblazen en afgevoerd…

• old soldiers never dies

Robin schreef:

>

> En volgens mij is negentig procent opgeblazen en afgevoerd…

beste robin we hebben het hier niet over de oostbattery maar over de plek waar vroeger de barbunker ooit heeft bestaan en daar is alles nog aanwezig

• Vlieland forever

BARBUNKER, dat biedt zeker perspectieven.

• Robin

Neem me niet kwalijk.. Dat wist ik niet…

• femke

Ja hee hallo daar allen,

Even een leuk natuur berichtje.

Er staat nog steeds Zonnedauw op de Oost, in het valleitje naast Stortemelk, waar ook wel de inmiddels overbekende Cranberries staan.

Lollig he? T' is namelijk dankzij Staatsbosbeheer dat die Zonnedauw er weer staat.

Gewoon even handmatig met een groep mensen de boel daar een beetje afplaggen en na een paar jaar was de Zonnedauw er weer.

Lekker klein plantje die kleine vliegjes eet als het in bloei staat (juli/aug.)

Toch leuk van SBB.

groetjes,

femke

• anoniem

maar uhm.. zijn erverder nog plannen over??