molen

• aldura

Als je het aanzicht van vlieland wil veranderen moet men niet beginnen over een molen die er tig jaar geleden heeft gestaan nou kom ik al reeds 25 jaar elk jaar naar vlieland maar ik heb die molen niet gemist hoor ? Wat mijn nou op valt op vlie er zijn mensen die er voor de rust en de ruimte komen en mensen die alleen voor het vertier komen laat die mensen dan gewoon lekker een plaatsje aan de wal op zoeken en laat mij dan op mijn oud vertrouwde vlieland komen. Vroeger was er altijd als je aan kwam met de boot de paaden van wietse en de patat kraam naast de aankomst hal en niet zo veel hoog bouw maar ja vlieland wordt ook modern en het oorlogs museum lijk mij een beter idee heb tevens het helle verhaal bij de noordwester gelezen maar kon mij niet voor stellen dat er niet meer gebeurt is op vlie die tijd kom zeker een keer kijken als het klaar is maar het zal er wel niet van komen zal wel een molen worden en ik denk dat er dan nog wel iemand een uitbouw aan kan maken met een paar appartementjes er is dan toch nog broot aan te verdienen

• Margriet

Beste Aldura,

Voor je een berichtje opstuurd kijk dan eerst even of alles goed geschreven is.

En over die molen (van mij hoeft het ook niet) mogen wij Vlielanders ook iets zelf beslissen zonder dat we eerst moeten buigen en knippen of de toerist het wel goed vind.

Margriet.aldura schreef:

>

> Als je het aanzicht van vlieland wil veranderen moet men niet

> beginnen over een molen die er tig jaar geleden heeft gestaan

> nou kom ik al reeds 25 jaar elk jaar naar vlieland maar ik

> heb die molen niet gemist hoor ? Wat mijn nou op valt op vlie

> er zijn mensen die er voor de rust en de ruimte komen en

> mensen die alleen voor het vertier komen laat die mensen dan

> gewoon lekker een plaatsje aan de wal op zoeken en laat mij

> dan op mijn oud vertrouwde vlieland komen. Vroeger was er

> altijd als je aan kwam met de boot de paaden van wietse en de

> patat kraam naast de aankomst hal en niet zo veel hoog bouw

> maar ja vlieland wordt ook modern en het oorlogs museum lijk

> mij een beter idee heb tevens het helle verhaal bij de

> noordwester gelezen maar kon mij niet voor stellen dat er

> niet meer gebeurt is op vlie die tijd kom zeker een keer

> kijken als het klaar is maar het zal er wel niet van komen

> zal wel een molen worden en ik denk dat er dan nog wel iemand

> een uitbouw aan kan maken met een paar appartementjes er is

> dan toch nog broot aan te verdienen

• Robin

Hahahahaha

Wat zijn dit toch altijd weer afschuwlijke discussies. Maar ik ben het wel met je eens hoor….

Het lijkt wel of Vlieland publiek bezit is. Alsof daar geen mensen wonen.

Tijd voor een beetje tegengas lijkt me. Hier wonen wel degelijk mensen die misschien helemaal niet zitten te wachten op nog zo'n gezellig publiekstrekkertje.

Aldura vroeg zich terecht af of hetgeen tentoongesteld in de noordwester echt alles was wat er op Vlieland tijdens de oorlogsjaren gebeurd is. Nou ja dus…

Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat de bevrijding op Vlieland bestond uit twee canadezen op geleende fietsen. Je kan je dus wel voorstellen wat een gewichtige zaak dat was.

Ik geloof dat Eisenhower zelf opdracht heeft gegeven tot de uitvoering van plan “Two canadian dudes on bicycles”. Maanden van planning gingen er aan vooraf.

Het bootkaartje kopen werd tot wel duizend keer geoefend, en er stonden op de dag van de actie drie teams klaar om dit gewaagde maar o zo belangrijke plan ten uitvoer te brengen. Want stel je voor dat er op het laatste moment mensen ziek op bed moesten blijven liggen.

Het hele plan viel nog bijna in duigen toen bleek dat de “geleende fietsen” al waren geconfisceerd door de vluchtende Duitsers…(drie Duitsers. Een moest achterop)

Zullen we nu weer gewoon normaal doen….?

Groeten

Robin

• ldg

en nu val ik echt van mijn stoel van het lachen