De Vliezier

• Vlieland forever

Wat moet de Vliezier verder dan nog schrijven? Wie er met wie naar bed gaat, is dat soms het nieuws waar jullie op zitten te wachten. Nee, daar hebben we geen krant voor nodig. Het is uitermate belangrijk dat de plaatselijke politiek behandeld wordt, of je het er mee eens bent of niet, de politiek beslist wel je leven op Vlieland. Als de Vliezier dit niet schrijft weet bijna niemand wat de gemeente beweegt en wat ze van plan zijn. Zo kunnen er zaken beslist worden die jou ook aan gaan, en dan kun je er op reageren, dat gebeurt te weinig op Vlieland. Er moet meer aktie komen van de burgers. Wanneer je het niet eens bent met de Vliezier wil niet zeggen dat de krant niet goed is, het is altijd goed om scherp te blijven en daar kun je dan in de lezerspost op reageren.

Eddy

• Robin

Hallo Eddy..

Nee joh alsjeblieft niet zeg… Dat soort nieuws zitten we niet op te wachten hoor.

En er is ook niks mis met berichtgeving aangaande de plaatselijke politiek, maar het mocht van mij wel wat minder, en wat minder gekleurd.

Zou je zeggen dat er behoefte bestaat voor een nieuwe politieke beweging op het eiland?

Ik heb dat gevoel namelijk heel sterk. Ik kan me niet vinden in de programma's van de zittende partijen, en zoek al tijden naar een goed alternatief…

Volgende vraag: Wie is het met mij eens, en wie niet. En als je vindt dat ik uit mijn nek sta te kletsen, waarom vind je dat dan?

Ben wederom erg benieuwd…

Groeten

Robin

• Vliezier

Ik dank elke schrijver voor zijn mening over de Vliezier.

Ik vindt het prettig te lezen dat er een mening gevormd wordt over de Vliezier, gelukkig ook veel positieve.

Ik zal de negatieve kritiek mij aantrekken en er iets mee doen.

Punt is dat ik, los van citeren, uitsluitend voor mijn eigen mening, net als iedereen, kan schrijven.

Ik nodig hierbij alle schrijvers van het prikbord uit, die hierdoor bewezen hebben een mening te hebben over Vlieland en de Vliezier en deze blijkbaar ook openbaar willen maken, zijn mening kenbaar te maken via de Vliezier. Het getuigt van betrokkenheid met het eiland.

Ik ben het eens met een van de schrijvers, je kan ook niet anders verwachten van mij, dat het nodig is te schrijven over de politiek, daar worden de beslissingen voor onze leefbaarheid genomen. Mensen die niet stemmen of geen mening hebben over de (plaatselijke) politiek mogen m.i. er ook niet over klagen.

Ik las ook over het oprichten van een nieuwe partij, een goed initiatief, zeker doorzetten, het is wellicht zo dat er eentje gaat wegvallen (ABV), lees de nieuwe Vliezier. Twee partijen is veel te weinig en slecht voor de democratie. Maar als het oprichten van een eigen partij te ver gaat, kan je je ook aanmelden bij de bestaande partijen, de oproep stond vorige week in “Uit het kastje”.

Dus prikbordschrijvers, kom uit voor je mening; Stuur je kritiek (+ / - ) op de Vliezier, op Vlieland of aan wat dan ook eens op aan redactie@vliezier.nl

Kom in gedrukte vorm, bijna huis aan huis op Vlie en 300 abonnees aan de wal uit voor je mening.

Zeg wat je vindt maar dan wel jou echte eigen mening, dus met je (volledige) naam eronder.

Berend Hazenberg

De Vliezier

Nieuwestraat 37

Tel. 0562-453012