Hallo
Laat ik beginnen met de waardering uit te spreken over het feit dat er een krantje als de Vliezier in omloop is. Het is een nuttig blaadje met veel bruikbare interessante informatie over vanalles en nog wat.
Maar het moet mij toch van het hart dat men op de redactie klaarblijkelijk nog nooit heeft gehoord van journalistieke objectiviteit.
Even in het midden gelaten of ik het met de schrijvers eens ben of niet, maar waar zij staan is bepaald geen ingewikkeld raadsel. En enerzijds is dat goed voor de leesbaarheid, maar anderzijds beneemt het de lezer de kans om zijn of haar eigen mening te formuleren aangaande belangrijke zaken in de eilander politiek.
De Vliezier heeft aan de buitenkant het aangezicht van een krant, maar leest als een opinieblad.
De schrijfwijze roept bij mij vooral irritatie op. Als het de bedoeling is om de lezer aan te zetten tot grotere maatschappelijke betrokkenheid en interesse in de plaatselijke politiek, dan lijkt me dat er wellicht een andere koers gevaren zou moeten worden.
Laten we er vanuit gaan dat men in de gemiddelde huiskamer niet zit te wachten op een volledige uiteenzetting van de raadsvergaderingen, en de enkeling die wel die interesse heeft, kan die stukken zo inzien op het gemeentehuis.
Een wekelijkse column die op snedige wijze de lotgevallen van ons raadje nog eens de revu laat passeren lijkt mij meer dan genoeg. Dan is er ook weer ruimte voor de mening van de columnist. Dit geeft mijns inziens in reguliere artikelen geen pas.
Ik ben erg benieuwd naar de mening van mijn medelanders
Groeten
Robin