ik begrijp dat geleuter toch niet echt. de vlielanders die ik spreek vinden naturlijk altijd dat er wat verbeterd kan worden en hetzelfde geldt voor de badgasten. we hopen zelfs dat er wat minder mensen komen want zo in de zomer kan je nauwelijks noch door de dorpsstraat heen, zo vol. wat betreft de winkeltjes en de huizen, en de rest. en eigenlijk alle commercie, volgens mij werkt de markt op vlieland juist uitstekend, hoe groter de vraag hoe groter het aanbod, en als dat er niet is gaan de prijzen omhoog.
lagere school economie volgens mij.
het mooie van vlieland is juist het kleinschalige en dat staat helaas een beetje in contrast met de belangen van de ondernemers op vlie, heb echter het idee dat het nog steeds een prima balans is.
wat ik niet helemaal begrijp is dat de huur van een tent bijna net zo duur is als een vacantiehuisje, terwijl de koopprijzen van de huisjes enorm zijn gestegen. ok daar verwacht ik nog wel wat stijgingen in de komende jaren.
ik geloof ook niet dat vlie zich zorgen hoeft te maken, met aanslagen in londen, egypte, bosbranden in zuidfrankrijk en portugal, hittegolven met 45 gr +, is er toch geen mooier plekje dan vlie, zelfs al is het niet altijd een mooie zomer,